به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ قزوینیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: تولید گل محمدی به تازگی مورد توجه برخی کشاورزان شهرستان ابهر قرارگرفته و با تلاش‌های واحد باغبانی در جهت معرفی و ترویج این محصول، امسال حدود ۱۰ هکتار به سطح اراضی زیرکشت این محصول افزوده شده است.
او افزود:ازآنجایی که از گل محمدی محصولات بسیار متنوع و گران‌قیمتی از جمله اسانس به دست می‌آید که ارزش بسیار بالایی دارد، بایستی صنایع فرآوری گل محمدی و تولید اسانس و گلاب‌گیری هم درشهرستان راه‌اندازی شود تا ارزش افزوده این محصول مورد پسند عموم در جامعه ایرانی و جامعه جهانی افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهربا اشاره به اینکه نیاز آبی کم گل محمدی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیاه به شمار می‌رودگفت: با توجه به کاهش منابع آب کشاورزی و کاهش بارش‌ها کشت آن می‌تواند جایگزین بسیاری از محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا شود.

قزوینیان گفت: همچنین شرایط آب و هوایی شهرستان ابهر متناسب با رویش گل محمدی است که باید از این ظرفیت برای توسعه کشت این محصول استفاده کرد و اشتغال در بخش کشاورزی را افزایش داد.

او با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان ابهر، اظهار کرد: حدود ۳۵ هکتار از اراضی شهرستان به پرورش گل محمدی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ تن گل محمدی از باغ‌های بارور این شهرستان برداشت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *