مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: دومین کتابخانه بزرگ استان در ابهر در حال ساخت است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری صبح ابهر ؛ امیرعلی نیک‌بخش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با بیان اینکه چند سالی است که موضوع کتاب و کتاب‌خوانی به سبب پایین بودن آمار مطالعه بر سر زبان‌ها است، اظهار کرد: همه بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند کشورهایی که اطلاعات به‌روز داشته و افراد آن اهل مطالعه هستند، جزو کشورهای پیشتاز بوده و در عرصه جهانی حرفی برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دارای مردم و مسئولینی با اطلاعات بالا هستند، اظهار کرد: کسانی که مطالعه داشته و اطلاعات بیشتری دارند کمتر اشتباه می‌کنند، لذا باید تلاش کنیم مردم به این باور برسند که داشتن اطلاعات و مطالعه در نهایت به نفع خود آن‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۴ آبان تا یکم آذرماه هر سال به عنوان هفته کتاب نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: شعار هفته کتاب امسال با عنوان حال خوش خواندن انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه‌ مردم و مسئولان باید پای کار باشند تا برنامه‌های هفته کتاب در استان به نحو مطلوب اجرا شود، تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته می‌توان به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری نشست‌های کتابخوان، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها و دیدار با خانواده شهدای فعال حوزه کتاب اشاره کرد.

نیک‌بخش از اجرای برنامه اهدای کتاب، اهدای دانایی همزمان با ۲۴ آبان‌ماه خبر داد و افزود: اگر هر یک از افراد جامعه یک جلد به کتابخانه‌ها اهدا کند کتابخانه‌های استان سرشار از کتاب می‌شود که سال گذشته ۱۰۰ هزار جلد کتاب در این طرح به کتابخانه‌ها اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه امسال چهار  کتابخانه در سه شهرستان ابهر، طارم، خرم‌دره و خدابنده، اظهار کرد: کتابخانه ابهر با بیش از ۲ هزار مترمربع مساحت دومین کتابخانه بزرگ استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۹۶ کتابخانه در سطح استان فعال است، تاکید کرد: در سفر وزیر به زنجان ۵ کتابخانه سیار برای استان در نظر گرفته شد که یکی از آنها برای ابهر در نظر گرفته شده است.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین کتابخانه خیرساز کشور در استان زنجان قرار دارد، تصریح کرد: این امر نشان از این دارد که خیرین ما در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *