پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

علیرضا جزء قاسمی ، با اشاره به شروع فصل سرما و احتمال یخ‌زدگی لوله و کنتورهای آب منازل، انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور توسط شهروندان، اظهار کرد: عمده حوادث یخ‌زدگی، تاسیسات مربوط به کنتور و لوله‌های آب داخل منازل است که به راحتی قابل پیشگیری است.

این مسئول ادامه داد: شهروندان می‌توانند با پوشاندن دور کنتور به وسیله پشم شیشه یا گونی، در محفظه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از هرگونه حادثه‌ای جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت یخ‌زدگی انشعابات آب، مراتب را در اسرع وقت به شماره تلفن ۱۲۲ (امداد آب) اعلام کنند، افزود: در فصول سرد سال همیشه مشکل یخ‌زدن لوله‌های آب یک مشکل جدی و البته دردسرساز به حساب می‌آید و البته به سبب یخ زدن با قطعی آب مواجه هستیم که یک مشکل بزرگ برای هر خانه یا ساختمان است.

جزء قاسمی تصریح کرد: مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین کار پیشگیری از یخ زدن است؛ چراکه همیشه با یک قطع و وصل شدن ساده کار به پایان نمی‌رسد و این یخ‌زدگی به راحتی می‌تواند منجر به ترکیدگی، نشت و البته صدمات مشابه دیگری شود.

وی با اشاره به روش‌های جلوگیری از یخ‌زدگی لوله، یادآور شد: در ابتدا محل تقریبی لوله‌های یخ زده را شناسایی کنید؛ چراکه شناسایی نواحی که یخ‌زدگی بیشتر در آن‌ها اتفاق می‌افتد بسیار اهمیت دارد. به دنبال ترکیدگی و یا نشت بگردید و محل دقیق یخ‌زدگی را پیدا کنید، سپس کمی شیر آب نزدیک را باز کنید و از سشوار کمک بگیرید و با استفاده از چسب گرمایی محیط را گرم کنید.

جزء قاسمی خاطرنشان کرد: در زمان بروز یخبندان از مواردی از قبیل ریختن آب جوش بر روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور و باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب جدا خودداری کنید. عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت و سایر الیاف مصنوعی در محفظه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله این راه‌کارها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر