احتکار برنج

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از کشف احتمار سه تن برنج ایرانی در یک واحد مسکونی در شهرستان ابهر خبر داد.

مرتضی ممیزی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل تعزیرات حکومتی از کشف احتکار برنج سه تن دریک واحد مسکونی در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: ارزش ریالی این میزان احتکار ۲۴۰ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار کرد: بعد از بررسی‌های انجام‌شده احتکار محرز و فرد متخلف به عرضه نرخ دولتی برنج و پرداخت ۱۶۳ میلیون ریال به دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان همچنین از کشف ۳۰ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید از یک تریلری در آزادراه زنجان به قزوین خبر داد و گفت: ارزش ریالی این میزان کشفیات ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

ممیزی تأکید کرد: انبارها احتکار با حکم قضایی پلمب و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی را رسیدگی به تخلفات اقتصادی در جامعه عنوان کرد و افزود: این اداره در سه حوزه وظایف خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان رسیدگی به تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود را ازجمله وظایف این اداره کل عنوان کرد.

ممیزی ابراز کرد: اداره تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را دارد و بر اساس ماده ۱۸ قانون، تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی و اعمال مجازات را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر