دفتر فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اسامی شهدای عضو سپاه پاسداران­ را که در حمله تروریستی آمریکایی‌ها در بغداد به شهادت رسیدند، اعلام کرد. سرگرد پاسدار هادی طارمی یکی از این شهداست. هادی طارمی در آستانه ۴۰ سالگی بود که با فرمانده محبوبش، قاسم سلیمانی راهی سران شهیدان شد. او که سال‌ها به برادر شهید بودن خود افتخار می‌کرد، حالا به دیدار برادرش شتافته است.

2684805

محمدرضا طارمی، پدر شهید پاسدار هادی طارمی با اشاره به اشتیاق فرزندش به شهادت می‌گوید: هادی از روزی که لباس سپاه را به تن کرد، آماده شهادت بود. او حدود ۱۶ سال پاسدار بود و سال‌ها در تیم حفاظتی سردار قاسم سلیمانی حضور داشت. هرچند از مأموریت‌ها و رفت و آمدهایش برای ما چیزی نمی‌گفت و مخفیانه به مأموریت می‌رفت، اما از میزان انسش با سردار قاسم سلیمانی اطلاع داشتم. با هم خیلی صمیمی بودند.

2684802

او با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی فرزند می‌گوید: از نظر خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد و عالی بود. هرچند بسیار مظلوم بود، اما زیر بار حرف زور نمی‌رفت. بارها دیده بودم برای احقاق حق مظلوم و مقابله با زورگو پادرمیانی می‌کرد. پسر من امروز ۴۰ ساله می‌شد. او دو دختر چهار ساله و ۹ ساله به نام‌های «محیا» و «هانیه» دارد. ما اصالتاً اهل شهرستان ابهر در استان زنجان هستیم.

پدر شهید طارمی ادامه می‌دهد: همیشه انتظار شهادتش را داشتم بخصوص این اواخر روحیاتی پیدا کرده بود، معلوم بود در حال پرواز است. کم حرف شده بود و با خضوع و خشوع نماز می‌خواند. به مادرش گفتم کاری به او نداشته باش، این حالات رفتاری‌اش نشان می‌دهد که هادی در حال پرواز است.

2684804

بهمن طارمی، برادر شهید هادی طارمی، نیز با اشاره به خصوصیات اخلاقی برادرش گفت: هادی ۱۰ سال از من کوچکتر بود اما از نظر اخلاقی به گونه‌ای رفتار می‌کرد که همه خانواده با او خوب بودند. همیشه در مشکلات پشت اعضای خانواده بود. اهل هیئت و علاقه‌مند به عزاداری امام حسین(ع) بود. آدم درون‌گرا و کم‌حرفی بود و از مبارزاتش برای ما چیزی نمی‌گفت، اما همیشه با عشقی که از او می‌دیدیم منتظر شنیدن خبر شهادتش بودیم.

او ادامه می‌دهد: مهمترین و برجسته‌ترین خصوصیت اخلاقی او ولایت‌پذیری‌اش بود. نه تنها هادی بلکه همه اعضای خانواده ما به مسئله ولایت اهمیت زیادی می‌دهند. مهربانی‌های هادی و اخلاصش همیشه سرمشق همه ما بود.

2684801

برادر شهیدان طارمی می‌گوید: یکی از برادران ما در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید. وقتی او شهید شد سن هادی بسیار کم بود و چیزی را به خاطر نمی‌آورد. پیکر شهید جواد طارمی مفقودالاثر بود. ۱۵ سال بعد که پیکر جواد به کشور بازگشت، تحولات روحی زیادی را در هادی ایجاد کرد که تأثیرگذاری آن هدفش را والا کرده و او را علاقه‌مند به میدان شهادت کرد.

او از الگوپذیری برادران از شهدا می‌گوید: هرچند که برادر بزرگ ما شهید جواد طارمی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است، اما این باعث نمی‌شد که با روش مبارزاتی هادی مخالفتی داشته باشیم. همه اعضای خانواده ما به گونه‌ای تربیت شده‌اند که مشتاق امام حسین(ع)، اهل بیت(ع) و جهاد در این راه هستند. برایمان افتخار است حتی اگر تکتک ما در این راه به شهادت برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر