پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم کارگاه محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر بیان داشت :در پی وصول پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان در شبکه‌های اجتماعی، با طراحی ربات‌های جعلی (ماهواره جیبی، شارژ ایرانسل و اینترنت) جهت فعال سازی امکانات آن، شاکی را به یکی از درگاه‌های بانکی هدایت و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز متوجه برداشت‌هایی از حساب بانکی شده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهمان در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس با مراجعه به مخفبگاه متهمان در یک خانه تیمی ۶ نفر دستگیر و کلیه ابزارهای دیجیتالی آنها توقیف شد .

وی افزود : متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی خود شدند ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به انتشار اپلیکیشن‌ها و لینک‌های جعلی با موضوعات مختلف اعتراف کردند.

سرهنگ آدینه لو خاطر نشان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های پرداخت الکترونیکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع شود، در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند، خریدهای خود را در صفحات دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

رئیس پلیس فتا زنجان توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام نمایند و درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و نشانی https:‎//www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی پلیس فتا گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر