به گزارش گروه علمی دانشگاهی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از آنا ، علیرضا فیروز‌فر روز گذشته در آیین معارفه خود به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: فلسفه وجودی همه‌چیز در دانشگاه، دانشجو است؛ درواقع دانشجو موتور محرک دانشگاه بوده و این قشر پویایی، مطالبه‌گری و آرمان‌گرایی را همیشه با خود داشته‌است.

وی اضافه کرد: نقش دانشجو در حرکت کشور به سمت توسعه و بالندگی مهم و حیاتی است. تشکل‌های دانشجویی نقش کلیدی در جریان‌سازی دانشجویی دارند و نباید تحت تأثیر جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب باشند.

فیروزفر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خرداد ۱۳۹۷ در دیدار با دانشجویان تصریح کرد: احساس هویت اثرگذار، یک مؤلفه در حرکت‌های دانشجویی است. این مؤلفه باعث می‌شود دانشجو انگیزه مطالبه‌گری داشته و آرمان‌خواهی خود را همیشه حفظ کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به‌دلیل برخورداربودن از پشتوانه علمی قوی و ظرفیت‌های ارزشمند انسانی می‌تواند یکی از پایگاه‌های توسعه موزون استان زنجان قلمداد شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیازمند توسعه متوازن است و این امر در مسیر مطالعات و آمایش منطقه‌ای و نیازسنجی درباره رشته‌های جدید علمی باید مورد توجه قرار بگیرد.

فیروزفر با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان حدود ۴۰ درصد جمعیت دانشجویان این واحد دانشگاهی کاهش‌یافته گفت: جمعیت دانشجویی واحد زنجان از سال ۱۳۹۳ تاکنون از ۱۴ هزار دانشجو به ۸ هزار دانشجو کاهش پیداکرده و این روند امکان دارد ادامه یابد؛ بنابراین باید رویکرد دانشگاه در تأمین منابع تغییر یابد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی مانند هرم سنی و ایجاد مؤسسات آموزش عالی موازی ازجمله عوامل کاهش جمعیت دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، مدارس سما را فرصت مغتنمی برای فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در بستر آموزش‌وپرورش خواند و تأکید کرد: می‌توان با این اقدام امکان آموزش از مهدکودک تا مقطع دکتری تخصصی را فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *