به گزارش گروه علمی و دانشگاهی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از وابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ابهر صبح امروز درنشست خبری باخبرنگاران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتی بزرگ برای منطقه است گفت: دانشگاه آماده همکاری های علمی و پژوهشی در زمینه های مختلف با ادارات و سازمانهای منطقه با رویکرد مبتنی بر حل مسائل می باشد.

دکتر پهلوان افشار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر دراین نشست خبری که به مناسبت چهارم اسفند ماه سالروز تاسیس دانشگاه آزاد ابهر تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در سال 1368 با جذب دانشجو در یک رشته ادبیات فارسی شروع بکار کرد و امروز به عنوان قطب علمی در شمال غرب کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه با جذب دانشجو در 122 رشته به فعالیت خطیر خود ادامه میدهد، افزود: در مقطع دکترا 8 رشته در گروه های علوم انسانی وکشاورزی، 53 رشته درمقطع کارشناسی ارشد، 45 رشته درمقطع کارشناسی و 16 رشته نیز درمقطع کاردانی و همچنین رشته پرستاری در حوزه علوم پرشکی فعالیت می نماید. این واحد دانشگاهی با دارا بودن 153 عضو هیئت علمی با مدرک دکتری ومرتبه علمی استاد یار به بالا نقش موثر و ارزشمندی را در زمینه ارتقا سطح علمی دانشجویان ایفا می نماید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب افزود: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای برون رفت از مشکلات علمی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی کشور می باشد که در توصیه اول معظم له به جایگاه علم و پژوهش اشاره نموده اند.

سرپرست دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر رویکرد این دانشگاه را درکلیه امورباپیوست فرهنگی لازم دانست وگفت: رویکردفرهنگی در کلیه امورآموزشی وپژوهشی جزو اولویت های دانشگاه بوده وبرگزاری مراسم های مذهبی، یادواره ها، بزرگداشت شهداء و برگزاری مراسم های مناسبتی در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی گام های موثری برداشته است.

دکتر پهلوان افشار با بیان اینکه جایگاه علم بر کسی پوشیده نیست تاکید کرد: شهرستان ابهر با وجود دانشگاه آزاد اسلامی و داشتن قدمت فرهنگی قطعا در ارتقا زمینه های فرهنگی و علمی گامی موثر برداشته است و این توانایی وجود دارد در حوزه کشاورزی به قطب منطقه تبدیل شود.

وی با اشاره به وجود کاهش هشت هزار نفری دانشجو در سالهای اخیر تصریح کرد: دانشگاه آزاد ابهر با وجود مشکلات عدیده و کاهش چشم گیر دانشجو و مواجه شدن با مشکلات مالی با استراتژی های انجام شده توانسته است با مشکلات مقابله نماید.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر در ادامه اضافه کرد: این دانشگاه با استفاده بهینه از اماکن و امکانات ورزشی و کشاورزی، برگزاری دوره های کوتاه مدت و ساماندهی منابع انسانی بر اساس مقررات و قوانین و رعایت عدالت و انصاف توانسته است از بحران های موجود به سلامت عبور کرده و قطعا در آینده با برنامه های در دست اقدام و حمایت های سازمان مرکزی دانشگاه رشد چشمگیری خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: با اخذ مجوز رشته مهندسی پزشکی و پذیرش دانشجو در این رشته و اخذ مجوز سه رشته جدید امسال در مجموع مجوز چهار رشته جدید به رشته های این واحد دانشگاهی افزوده شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اخذ مجوز برخی از رشته ها از جمله رشته حقوق را نیزیاد آورد شد وگفت: بیش از ۱۰ رشته جدید نیز در پورتال تاسیس رشته دانشگاه آزاد قرار گرفته است از جمله رشته حقوق ، ایران شناسی ، علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی در مقطع کارشناسی و روانشناسی در مقطع دکترا نیز به رشته های این واحد افزوده شود.

رئیس دانشگاه آزاد ابهر با بیان اینکه مجموعه ورزشی دانشگاه با تعاملات صورت گرفته با مسئولین ظرفیت بزرگی برای منطقه می باشد، افزود: چندین مسابقه استانی و کشوری در ورزشهایی همچون وشوو و پرورش اندام در سالن های ورزشی با همکاری دانشگاه برگزار شده است.

رییس دانشگاه آزاد واحد ابهر تاکید کرد: دو دوره مربیگری فوتبال درجه c فدراسیون با حضور 60 نفر برگزار شد و مجوزهای دوره های مربیگری درجه c آسیا نیز گرفته شده و در سال 98 برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ظرفیت بسیار ارزشمند برای منطقه است، تاکید کرد: دانشگاه آماده هر گونه همکاری‌های علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف با ادارات و سازمان‌های منطقه در راستای حل مشکلات منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر