در جلسه هم‌اندیشی علمی ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای فرهنگی و آموزشی انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش گروه علمی دانشگاهی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از فارس ؛ در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هم‌اندیشی علمی ظرفیت انقلاب، کارآمدی و کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر برگزار شد.

در این جلسه هم اندیشی علمی که با حضور امامان جمعه مسؤولان شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره، روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در سالن کنفرانس امام خمینی(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر برگزار شد، کیان پهلوان افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که الحق نام شجره طیبه انقلاب اسلامی برازنده آن است حاصل و ثمره بزرگ انقلاب اسلامی ایران است که حدود نیمی از بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد و با اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در رفع نیازهای علمی، آموزشی و فرهنگی در سطح  ملی و منطقه‌ای در کشور پیشگام بوده و زمینه گسترش و عدالت آموزش عالی را در سراسر کشور فراهم کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز با بیش از 27 هزار اعضای هیات علمی، نزدیک به 4 میلیون فارغ‌التحصیل، بیش از یک و نیم میلیون دانشجو و 31 هزار کارمند و با داشتن 14 میلیون متر مربع فضای آموزشی در سراسر کشور بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان است که این مایه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

پهلوان افشاری رئیس کمیته دانشگاهیان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان ابهر به تحقق واقعی اصل 44 قانون اساسی توسط دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به بودجه 80 هزار میلیارد ریالی آموزش عالی کشور، سرانه هر دانشجو به طور متوسط بیش از 120 میلیارد ریال است که دانشگاه آزاد اسلامی این افتخار را دارد با اتکا به شهریه ناچیز دریافتی از دانشجویان بار عظیم آموزشی کشور  را به دوش گرفته است.

* فشارهای متعدد ابرقدرت‌ها در راستای ایجاد مانع برای توسعه کشور

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ابهر نیز با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: وظیفه انسان هم آبادی زمین است هم آباد کردن زمینه‌ها و اگر مردم و مسؤولان با تأسی به قرآن و ائمه عمل کنند هم زمین را آباد خواهند کرد و هم زمینه‌ها را فراهم خواهند کرد.

امام جمعه ابهر شخصیت حضرت امام خمینی را بی‌بدیل خواند و گفت: امام خمینی (ره) با شخصیت الهی و بی‌بدیل خود و با تأسی به قرآن و ائمه مقابل طاغوت و ابرقدرت‌های جهان ایستاد و چون حرف و عملش حق بود، پیروز شد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به فرار رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز ایران اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی خود قرار دارد که باید گفت انقلاب به سن بلوغ خود رسیده و هنوز راه زیادی برای توسعه و پیشرفت دارد که باید با همدلی همه مسؤولان و مردم این مسیر طی شود.

وی فشارهای متعدد ابرقدرت‌ها به ایران را در راستای ایجاد مانع برای توسعه کشور دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما از اول پیروزی خود تحت فشار قدرت‌های بزرگ بود و هر روز حوادث و توطئه‌های جدیدی را در کشور ما ایجاد کردند و یکی از این فشارها جنگ تحمیلی تمام عیار بود که نتوانستند انقلاب نوپای ما را به زانو در بیاورند.

رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان ابهر، ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم را از توطئه‌های دشمنان ذکر کرد و افزود: امروز دشمن قصد دارد با ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه نظام را ناکارآمد نشان دهد، ولی مردم به توطئه آنها آگاهند و بار دیگر با همت مسؤولان و مردم دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناامید خواهند کرد.

* رشد و توسعه هر اجتماعی منوط به رشد و تربیت منابع  انسانی آن جامعه دارد

فرماندار شهرستان ابهر نیز در این هم‌اندیشی علمی با قدردانی از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و تبریک 16 آذر روز دانشجو، رشد جوامع را منوط به رشد منابع انسانی آن جامعه دانست و گفت: رشد و توسعه هر اجتماعی منوط به رشد و تربیت منابع  انسانی آن جامعه دارد و این وظیفه سنگین بر عهده دانشگاه‌هاست که متولی تربیت نیروهای متخصص در جامعه هستند.

وی به روند شکل‌گیری و گسترش دانشگاه‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اوایل انقلاب گسترش کمی دانشگاه‌ها مدنظر مسؤولان بود، ولی امروز تولید علم مدنظر هست که این تولید علم نیز باید در خدمت تولید و صنعت قرار گیرد.

فرماندار ابهر یکی از علل ناراحتی دشمنان را از انقلاب و نظام، پیشرفت و توسعه دانشگاه‌ها و علم دانست و گفت: امروز رشد و توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها و تولید علم در کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، چرا که قبل از انقلاب نزدیک به 170 هزار دانشجو و 9 هزار هیأت علمی در کشور داشتیم که امروز بیش از 4 میلیون دانشجو و 65 هزار نفر هیأت علمی در مراکز آموزش عالی کشور داریم که این را دشمنان بر نمی‌تابند.

فرماندار ابهر در پایان دانشگاه آزاد اسلامی را در منطقه و استان نمونه توصیف کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر به لحاظ کمی توسعه چشمگیری داشته است که باید تلاش شود به لحاظ کیفی نیز به سطح بالایی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر