پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ابهر، افزود: اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، وقتی داشته‌های ملت ایران پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله «استقلال کشور و عزت مردم»، «قدرت نظامی و پیروزی‌های منطقه‌ای»، «از دوره‌ای که خبری از انتخابات نبود تا چهل سال مردم‌سالاری دینی»،«از بی‌سوادی اکثریت مردم تا شکوفایی در علم و فناوری»، «پیشرفت‌های اقتصادی»، «آزادی» و «رشد دینی و معنوی جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان» را با حکومت ۳۷ ساله پهلوی مقایسه کنیم، در می‌یابیم که با وجود همه دشمنی‌های نظام سلطه با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برآمده از آن، در گذشته ایران در کجا بوده و امروز در کجا ایستاده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با گذشت ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، قله‌های پیشرفت را با سرعت پیموده است، ادامه داد: این مسیر با تمام چالش‌ها و محدودیت‌ها آینده روشنی را پیش روی ملت ایران قرار داده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته به گونه‌ای بوده است که باعث حیرت جهانیان شده است، افزود: اگرچه تبلیغات شیطانی ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران قصد آن را دارد تا دستاوردهای افتخار آمیز انقلاب اسلامی از منظر و مرعا ملت ایران پوشیده شود مهم است که امروز مردم و به خصوص جوانان نسل چهارم و پنجم انقلاب با این دستاوردها بیش از پیش آشنا شوند؛ دستاوردهایی که بعضاً مخاطبان از آن‌ها اطلاعی ندارند.

امام جمعه ابهر به دستاوردهای ۴۰ ساله نظام در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نخستین تولیدکننده داروی گیاهی مقابله با ایدز در جهان، قرار گرفتن در جمع ۸ کشور سازنده ناوشکن در جهان ، سومین تولید کننده دکل‌های انتقال برق در جهان، دومین کشور تولید کننده پهباد رادار گریز جهان، رتبه نخست پژوهش‌های هسته‌ای در خاورمیانه، رتبه دوم جهان در ذخایر اثبات شده گاز طبیعی و رتبه سوم جهان در تولید نفت تنها بخشی از دستاوردهای نظام طی ۴۰ سال گذشته است.

رحیمی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته ریاست جمهوری در یکی از سخنرانی‌های خود با توجه نکردن به شأن نزول آیات، سخنان غیر عالمانه و غیر حکیمانه عنوان کردند و باعث آزرده‌خاطر شدن دلسوزان انقلاب و مراجع تقلید شدند، گفت: ما از رئیس یک دولت انتظار داریم آنچنان سخنانش حکیمانه و عالمانه باشد که موجب آزرده‌خاطر شدن دیگران و مخالف اصول اولیه اسلام نیز نباشد.

وی در ادامه نامه هشت وزیر برای تصویب پالرمو و FATF برای رهبر معظم انقلاب، گفت: این نامه که نباید پخش می‌شد بر خلاف اخلاق نامه نگاری محرمانه محتوایش را پخش کردند. سؤال ما این است چرا این وزرای محترم اجازه نمی‌دهند مطالب و مواضع مهم طبق روال قانونی پیش برود مگر قرار نیست این مطلب در مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث و گفتگو گذاشته شود.

رحیمی افزود: ما انتظارمان از وزرا این است که به وظیفه قانونی خود عمل کنند در فکر حل مشکلات مردم باشند و در فکر تأمین مواد اولیه کارخانجات بوده و اجازه ندهند جوانان عزیز ما بیکار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر