به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ، کامیار ایوبی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و برودت هوا در صورت عدم مراقبت از کنتورها احتمال یخ زدگی کنتورها بسیار بالاست .

وی ادامه داد: دمای زیر صفر باعث می‌شود آبی که در چاله کنتور جمع شده یخ بزند و به کنتور آسیب وارد شود.

ایوبی بیان کرد: در شهر خرمدره به دلیل افزایش سرما و احتمال یخ زدگی کنتور ، آن را با پوشال ، فوم و کیسه پر از خاک آره بپوشانند .

مدیر امور آبفای خرمدره افزود: در سال جاری به دلیل سردی و برودت هوا ، تعداد 7 دستگاه از کنتورهای مشترکین به دلیل عدم مراقبت دچار یخ زدگی گردیده است .

وی با اشاره به اینکه کهنه و نو بودن منازل مسکونی هیچ ربطی به یخ زدگی کنتورهای اب ندارد گفت: بر اساس آیین نامه اگر مشترکین از تاسیسات و کنتور آب محافظت نکنند در صورت بروز مشکل باید خسارت را پرداخت کنند.

وی گفت: مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور از ریختن آب جوش و حرارت دادن مستقیم روی کنتور خوداری کنند.

مدیر امور آبفای خرمدره گفت: مشترکین در صورت یخ زدگی با شماره 122 تماس بگیرند و خودشان هیچ اقدامی برای باز شدن یخ کنتور انجام ندهند، چون این باعث افزایش هزینه‌های انان می‌شود.

وی همچنین گفت در راستای مراقبت از لوله های ساختمانی تعبیه شده در حیاط آنها را با فوم یا پشم شیشه عایق کاری نموده و به هیچ وجه از باز گذاشتن آب جهت پیشگیری ازیخ زدگی اقدام نکنند چون این کار باعث هدر رفت آب وموجب پرداخت هزینه های اضافه در آب بها میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *