به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری صبح ابهر آیسان صادقی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برگزاری سوگواره عکس « از عاشورا تا اربعین » در ابهر و اهداف برگزاری آن، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این سوگواره گسترش، رشد و تداوم فرهنگ حیات‌بخش عاشورایی و تهیه و تولید محتوای صحیح و مطلوب و دست‌یابی به آثاری ماندگار در قاب تصویر و در قالب هنر عکاسی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای روستاهای اطراف ابهر برای عکاسی با توجه به شیوه‌های متعدد عزاداری، ادامه داد: عکاسی از این ظرفیت‌ها منبع قابل تاملی در مطالعه سنت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به بخش‌های مختلف سوگواره عکس « از عاشورا تا اربعین » ، ادامه داد: این سوگواره در سه بخش آیین‌های عزاداری در ابهر و روستاهای اطراف، محرم و کرونا و عکس‌های آلبومی و قدیمی اعلام شده و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور، بخش دوم این فراخوان روایت عکاسانه از عزاداری محرم در دوران کرونا و ایثار و از خودگذشتگی مدافعان سلامت است.

آیسان صادقی با اشاره به بخش سوم این فراخوان، یادآور شد: در بخش سوم با موضوع جمع‌آوری عکس‌های آلبومی و یادگاری ایثارگران، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع‌مقدس ابهر و عکس‌های قدیمی از آیین سوگواری محرم و صفر در این شهرستان با هدف سندیت بخشیدن به مراسم قدیمی در راستای شناخت ارادت مردم به سرور و سالار شهیدان برگزار می‌شود که منبع قابل تاملی در مطالعه سنت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا اول مهرماه بوده و نمایش آثار نیز به صورت مجازی خواهد بود، خاطرنشان کرد: به برگزیدگان در هر سه بخش به طور مجزا جوایز نقدی اهدا می‌شود.

بخشهای این سوگواره:

بخش اول : آیین عزاداری

بخش دوم : محرم و کرونا

بخش سوم : عکس های آلبومی و قدیم ی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *