علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان، با بیان اینکه تصفیه خانه ابهر و خرمدره 25 درصد آب شرب مورد مصرف شهروندان منطقه را تامین می کند، گفت: تصفیه خانه زنجان نیز 50 درصدآب شرب مورد نیاز را تامین می‌کنند.

علیرضا جزء قاسمی از میزان مصرف آب در زنجان اشاره کرد و گفت: مصرف آب شرب در استان طی فروردین ماه سالجاری روزانه به بیش از ۱۰۵ هزار متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب شرب شهر زنجان ۵۰ درصد آب مورد نیاز شهروندان زنجانی را تامین می کند، اظهار داشت: تصفیه خانه خرمدره هم ۲۵ درصد آب شرب شهروندان را تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان گفت: برای تهیه آب شرب به منازل بهترین آزمایشگاه های تصفیه را در استان داریم.

جزء قاسمی رعایت کیفیت آب شرب را خط قرمز شرکت آب و فاضلاب اعلام کرد و تاکید کرد: آبی که به دست مردم می رسد باید استانداردهای لازم را داشته باشد و استاندارد آب در ایران اقدامات سخت‌گیرانه‌ای است.

وی ابراز داشت: پایش از منابع تامین، مخازن و شبکه به‌طور روزانه و ماهانه و فصلی آزمایش‌ها انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: میزان سختی آب شرب شهر زنجان ۱۷۰ (ppm ) پی پی ام است که در مقایسه با استاندارد ملی که ۵۰۰ پی پی ام است خیلی با کیفیت تر و پایین تر است.

جزء قاسمی افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای از ۲۷ هزار مترمکعب به ۷۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر