محمدرضا ذوالقدریها شهردار ابهر

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ محمدرضا ذوالقدریها با بیان این‌که شهر تنها یک کالبد بی‌جان و بدون حیات نیست، اظهار کرد: شهر بستری برای زندگی است و باید علاوه بر انجام خدمات عمرانی، فعالیت‌های زیباسازی نیز در آن انجام شود.

شهردار ابهر با بیان اینکه شهرداری ابهر زیباسازی معابر عمومی و بلوارهای شهری را در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: مبلمان شهری بلوار خرمشهر، طالقانی جنوبی، بلوار انقلاب و بلوار شهید بهشتی از برنامه‌های شهرداری ابهر است.

وی با بیان این‌که در سال‌جاری بالغ بر ۴ میلیارد ریال اعتبار برای زیباسازی فضای شهری و ایجاد نشاط و شادابی و ارتقای روحیه شهروندان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این اقدامات در راستای شعار «ابهر، شهری برای زندگی» انجام می‌شود.

ذوالقدریها با اشاره به اینکه شهرداری در حال حاضر در حال تعویض چراغ‌های پایه بلند دکراتیو ۱۱ متری در قسمتی از بلوارهای خرمشهر طالقانی جنوبی و شهید بهشتی است، ادامه داد: این اقدام با مشارکت اداره برق بابت نصب و تعویض سر چراغ‌ها انجام می‌شود.

شهردار ابهر با بیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا شهروندان سبک زندگی سالم را در دستور کار خود داشته باشند، بیان کرد: شهرداری تلاش می‌کند با زیباسازی و مناسب‌سازی شهر تمایل شهروندان به پیاده‌روی را افزایش دهد.

این مسئول با بیان این‌که فشار روانی و استرس همواره در زندگی وجود دارد اما زندگی شهری و ماشینی میزان این استرس‌ها را افزایش می‌دهد،‌ گفت: کسی که در یک شهر بزرگ زندگی می‌کند، دائماً با خطر استرس منفی مواجه است و ممکن است به وسیله این استرس‌ها دچار انواع بیماری‌های روحی و روانی نیز شود، لذا باید با انجام اقدامات زیباسازی تاحدودی از میزان این معایب بکاهیم.

وی با تاکید بر این‌که سیمای شهر می‌تواند در افراد احساس امنیت و عدم امنیت ایجاد کند و هر چه فضای شهری زیباتر باشد میزان استرس‌های روحی افراد کمتر می‌شود، افزود: پیرایش و زیباسازی فضای شهری از مهم‌ترین راهکارهای کاهش استرس شهروندان است که منجر به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و سر زندگی آن‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر