پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ، محمدرضا ذوالقدریها شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ترمینال مسافربری ابهر با اشاره به وظایف مشترک شهرداری و راهداری در حوزه حمل و نقل، خاطرنشان کرد: نتیجه تعامل و همکاری درست ارگان های مرتبط در این زمینه منجر به افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی با اشاره به وجود مشکلات ساختاری در ترمینال ابهر تصریح کرد: خدمت‌رسانی این ترمینال مختص شهر ابهر نیست و شهرهای اطراف نیز از آن بهره‌مند می‌شوند از این رو رفع مشکلات این محل بسیار ضروری است.

این مسؤول با بیان اینکه ترمینال فعلی شایسته مردم منطقه نیست، افزود: براساس برنامه‌های بلند مدت تلاش به جابه‌جایی آن به قسمت ورودی شهر داریم که البته به دلیل وضعیت اقتصادی کشور هنوز امکان این جابه‌جایی برای شهرداری وجود ندارد و در زمان حاضر تنها راه برای جابجایی ورود بخش خصوصی خواهد بود.

وی کلید توسعه شهرها را پرداخت عوارض دانست و ابراز کرد: در چند سال اخیر همواره بر ایجاد درآمد پایدار توسط شهرداری‌ها تاکید شده که یکی از این درآمدها عوارض شهری است که با دریافت اصولی آن بسیاری از مشکلات شهرداری حل می شود.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: پایانه‌های مسافربری و ارائه خدمات حمل و نقل از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است به طوریکه شهرداری‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ملزم به ایجاد پایانه‌ مسافربری هستند.

علی مدقالچی خاطرنشان کرد: از مهمترین عوامل عقب ماندن از برنامه چشم انداز ۲۰ ساله تعیین شده حوزه حمل و نقل گرایش مردم به خودرو شخصی بوده و در صورت بی توجهی به مشکلات، شاهد از بین رفتن صنعت حمل و نقل خواهیم بود.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه ترمینال ابهر از اولین ترمینال‌های استان است، با افزایش شرکت‌های حمل و نقل، جمعیت و تغییر ابهر به یک شهر اقتصادی، تفکر و انتظارات مردم از این ترمینال‌ افزایش یافته است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: ترمینال ابهر به مسافران هیدج و صائین قلعه هم خدمات ارائه می‌دهد و در سال حمایت از تولید نباید به بخش خصوصی که تولید کننده خدمات سفر نیز است فشار آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر