مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان کرد: مشترکین برای جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب اقدام کنند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در پی بارش های اخیر و کاهش محسوس دما و احتمال بروز یخبندان مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان زنجان جهت حلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب منازل خود اقدام کنند.

علیرضا جزء قاسمی از مشترکین درخواست کرد به منظور جلوگیری از شکستگی لوله ها و یخ زدگی کنتور آب در فضای باز، آن را با پوشش مناسب از قبیل گونی، موکت، پشم شیشه و سایر الیاف مصنوعی مناسب محافظت کنند.

وی افزود: مشترکین باید در زمان بروز یخبندان از مواردی همچون ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه آن جهت رفع یخ زدگی به طور جدی خودداری کنند.

این مسئول همچنین از مشترکان خواسته است از باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ زدگی کنتور و لوله ها که موجب هدررفت آب می شود، خودداری کنند تا امکان آبرسانی به دیگر شهروندان نیز فراهم باشد.

جزء قاسمی خاطر نشان ساخت: جلوگیری از ورود و تجمع آب در داخل حوضچه کنتور و نصب دریچه کنتور بر روی حوضچه فاقد دریچه از دیگر مواردی است که مشترکین باید در این فصل نسبت به انجام آن اقدام کنند.

 وی خواسته شهروندان توجه کنند در صورت یخ ‌زدگی کنتور و لوله‌های رابط از گرم‌کردن ناگهانی کنتور و یا ایجاد آتش در اطراف کنتور جدا خودداری کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اعلام کرد: شهروندان استان زنجان در صورت بروز هر گونه حادثه ای می توانند با سامانه تلفنی 122 تماس حاصل کرده و نسبت به گزارش حوادث و اتفاقات آب اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر