سوگواره عکس «از عاشورا تا اربعین» به مناسبت ایام ماه محرم و صفر و با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی با هنرنمایی هنرمندان ابهری ( محمد آهنگری، محسن بهرامی، فائزه طاهری، فاطمه علی اکبری، مرضیه کردلو، حسین منصفی ثابت، یگانه نبئی ) برگزار ‌شد.

این سوگواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و در قالب موضوعاتی همچون تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های محرم در زندگی امروزی و مناظر شهری، نماز ظهر عاشورا، خیمه‌های عاشورایی و شام غریبان، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، شیرخوارگان حسینی برگزار شد.

دیگر موضوعات عکس‌های این سوگواره شامل کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم، عاشورا و قداست آب، یاران عاشورایی، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیأت‌های عزاداری و عزاداری در تکایا و حسینه‌ها و مساجد بود.

در همین راستا نمایشگاه مروری بر آثار دومین سوگواره ملی عکس عاشورایی ابهر در فرهنگسرای امام خمینی (ره) دایر شده و تا 9 خردادماه به کار خود ادامه خواهد داد.

هنرمندانی که آثار آنها در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، محمد آهنگری از شهر ابهر، علی ابک از استان سمنان، حسین اسدی از استان تهران ، مرتضی امین الرعایایی ازخراسان رضوی، محسن بهرامی از هیدج، امیر بهروزی راد از استان گیلان ، امیرجلال از از استان مرکزی، مرتضی حسین آخوندی از استان هرمزگان، میلاد حدادیان از استان خراسان رضوی، احمد زعفری از استان اردبیل، سهید زندآذر از استان گیلان، مبین سمیعی پاقلعه از استان گلستان، فائزه طاهری از ابهر، فاطمه علی اکبری از ابهر، امیر قادری از استان مرکزی، مرضیه کردلو از ابهر، سید محمد گلشهری از استان تهران، وحید گنجی از استان گلستان، حسین منصفی ثابت از ابهر، میلاد نعلبندیان از استان اصفهان، یگانه نبئی از ابهر هستند.

گفتنی است، بازدید از این نمایشگاه به صورت روزانه از ساعت 9 تا 13 در نوبت صبح و 16 تا 20 در نوبت عصر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر