به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر روستای کبودچشمه از توابع شهرستان ابهر با جمعیت حدود ۲۰۰۰ نفری سال هاست که از کمبود آب آشامیدنی سالم رنج می برند، این روستا در فاصله 10 کیلومتری شهر صایین قلعه قرار دارد که فاصله زمانی آن با شهر تنها حدود 15 دقیقه است.

آب شرب روستای کبود چشمه در سال ۱۳۸۳ با اعتبارت دولتی برای سه روستای کبودچشمه، اردجین و فلج به بهره برداری رسیده است ولی به گفته مردم در اوایل آب شرب دائم داشته اند و بعد از آن با مشکلات عدیده ای روبه رو بوده اند.

با برسی های به عمل آمده هر سه روستا آب شرب دارند ولی آب در روستای کبود چشمه به اندازه کافی وجود نداشته و دیگر روستا ها کمبود آبی را متحمل نمی شوند.

رجبی از معتمدین روستا با اشاره به مشکل کم آبی روستای کبود چشمه می گوید: در سال ۱۳۸۳ چاه آب شرب روستا را در شهر هیدج به اسم کبودچشمه احداث کردند که از ان سه روستا استفاده می کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: مسوولین می گویند که یک چاه دیگر که ۶۰ میلیون تومان هم هزینه داشته، اضافه شده ولی همچنان کمبود آب وجود دارد.

معتمد روستای کبود چشمه با اشاره به تاسیسات آب رسانی تاکید کرد: دستگاه پمپاز آب به روستا چند روز یکبار خراب می شود و دوباره تعمیر می کنند چطور می شود که یک دستگاه مدام در حال تعمیر است.

رجبی یکی از ساکنین روستا در مورد کمبود آب آشامیدنی روستای کبودچشمه گفت: آب در این روستا کم است و در مواقعی هم که آب به روستا می رسد مناطق بالا دستی کمتر میتوانند از آن استفاده کنند و فشار کافی را ندارد و مسولین استانی و شهرستانی یک بار هم مشکلات ما را از نزدیک مشاهده نکرده اند.

رجبی با بیان اینکه روزی یک ساعت اب آشامیدنی داریم عنوان کرد: برای استحمام و شستشو آب را ذخیره می کنیم و در بعضی از مواقع برای استفاده شخصی از چاه های آبیاری مزارع استفاده می کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: دهیار و شورای روستا رسیدگی کافی را ندارند و هر ماه نیز برای این کم آبی که متحمل هستیم باید آب بها بپردازیم.

محمدی یمی از ساکنین روستای کبودچشمه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم انجام نظافت شخصی و عمومی وقتی مسئله کم آبی را از مسولین پیگیر می شویم می گویند که آب شما کافی است و مشکلی ندارید.

وی در ادامه با بیان اینکه در لوله ها هوا در جریان است تصریح کرد: لوله های انتقال آب خراب هستند و بعضی اوقات شاهد ترکیدگی و سوراخ شدن آنها هستیم.

محمدی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم روستای کبودچشمه به آب شرب آشامیدنی نیاز است مسئولین همت بسزایی برای حل این مشکل داشته باشند.

یکی از ساکنین روستای کبود چشمه گفت: وقتی به مسئولین در مورد کم آبی اعتراض می کنیم یا یک مسئولی قرار است به روستا بیاید آب به اندازه کافی هست ولی با رفتن ان نیز آب می رود.

وی در ادامه اضافه کرد: کمبود آب آشامیدنی باعث شده مهاجرت به شهر افزایش یابد و وردم از این موضوع ناراحت هستند.

محمدی شورای روستای کبودچشمه با اشاره به کم آبی آب شرب روستا گفت: در روز برای هر نفر حدود ۲۴۰ متر مکعب آب شرب وجود دارد و ۲۴ ساعته آب وجود دارد.

محمدی بااشاره به اینکه اداره آب و فاضلاب) آبفا) بودجه ای ندارد افزود: در سال های گذشته حدود ۶۰ میلیون تومان از اعتبارات دهیاری برای احداث چاه و افزایش آب شرب هزینه کرده ایم.

وی در ادامه اضافه کرد: مسیر خط لوله اب شرب روستا حدود ۶ کیلومتر است و خرابی پمپ و ترکیدگی لوله نیز اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *