پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اجرای ۱۴ طرح آبخیزداری برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی در استان زنجان، گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۷ میلیاردتومان تخصیص یافته است.

به گزارش گروه سایر رسانه ها پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از خبرگزاری مهر، خلیل آقاجان لو صبح  شنبه در جلسه پروژه‌های صندوق توسعه ملی در شهرستان ابهر، افزود: در حوزه سد کینه و رس، پروژه آبخیز کینه و رس ۳ با هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش و رسوب جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و بسته شدن جاده‌های مواصلاتی چندین روستا در اثر سیل در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تأمین آب جهت نهال‌کاری عرصه تخریب‌شده معدنی که در مجاورت و پائین‌دست این بند قرار دارد از دیگر اهداف اجرای پروژه است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: پروژه آبخیزداری روستای خوش‌نام ابهر هم طی ۲ ماه به اتمام رسید و منابع مالی این پروژه از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است و حفاظت از منابع آب‌وخاک از اهداف چندمنظوره اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به اجرای ۱۴ طرح آبخیزداری برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی در استان زنجان، گفت: برای اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات سال گذشته ۷میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته، این طرح‌ها شامل احداث سازه‌های بند خاکی، سنگی و ملاتی و حوضچه‌های مصنوعی در شهرستان‌های زنجان، قیدار، ماه‌نشان و طارم است و  با اجرای این طرح‌ها ۵ میلیون مترمکعب سالیانه به سهم استحصال بارش‌های جوی در استان اضافه می‌شود.

آقاجان لو با بیان اینکه مطالعات ۶ طرح ملی از جمله تکمیل آبخوان‌داری چهر آباد، خراسان لو، آرپاچای با بیش از ۱۱میلیارد تومان در حال اجرا است، افزود: کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و کنترل فرسایش و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر