پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

داروی نیروزا

امروز با گذشت بیش از دو ماه از فوت ورزشکار ابهری هنوز جواب پزشکی قانونی اعلام نشده است اما باشگاهی که مواد نیروزا از آن کشف شده بود فک پلمب شده است که به گفته مسؤولان وقتی باشگاهی برای نخستین بار تخلفی در حوزه توزیع داروهای نیروزا داشته باشد پس از یک ماه می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

به گزارش گروه سایر رسانه های پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، روز یکم شهریورماه مطالبی در فضای مجازی منتشر شد که خبر از فوت یک جوان ورزشکار ابهری در اثر تزریق آمپول نیروزا داشت.

طبق اخبار اولیه، جوان 23 ساله فوت شده به نام (حمید یاوری‌فرد) این دارو( آمپول نیروزا) را از یک باشگاه بدنسازی تهیه کرده و در اثر تزریق آن فوت کرده بود.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در همان برهه زمانی در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس درباره علت مرگ این ورزشکار با اشاره به اینکه طبق بررسی مشخص شد که جوانی به اسم (حمید یاوری‌فرد) که به ورزش بدنسازی مشغول بوده است، در اثر ناراحتی که در منزل داشته پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است، گفت: در همین راستا اداره ورزش ابهر به همراه هیأت پزشکی و نیروی انتظامی به باشگاه مراجعه و پس از بررسی کمدها تعدادی سرنگ و آمپول نیروزا کشف می‌کنند.

*نظارت مستمر بر باشگاه‌های ورزشی

محمدعلی حمزه‌پور تصریح کرد: در نتیجه کشف همین سرنگ و آمپول‌های نیروزا باشگاه پلمب می‌شود؛ اما بررسی درباره اینکه علت مرگ جوان ابهری چه بوده است، در دست انجام است و این امر 20 روز طول می‌کشد.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان نظارت لازم را بر باشگاه‌ها دارد اما به خانواده‌ها نیز توصیه داریم که مراقب فرزندان خود باشند، چون گاها مربیان حتی خارج از محیط باشگاه اقدام به توزیع مواد نیروزا می‌کنند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به نظارت مستمر ورزش و جوانان از باشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: سال قبل بیش از 280 مورد بازرسی داشتیم و امسال نیز بیش از 100 مورد بازرسی انجام شد؛ اما باشگاه‌ها مواد نیروزا را به صورت مخفی توزیع می‌کنند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان نیز درباره نظارت مستمر هیأت بر باشگاه‌های ورزشی نیز گفت: نظارت بر باشگاه‌ها به صورت مستمر ادامه دارد اما ارتقای آگاهی جامعه ورزشی و البته همراهی رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم است.

صدیقه دهنایی با بیان اینکه سال قبل پنج باشگاه در اثر همین تخلفات پلمب شد، تصریح کرد: امسال نیز چند مورد پلمب در این حوزه انجام شده است.

*مدت زمان پلمب باشگاه توزیع کننده نیروزا در بار نخست یک ماه است

امروز با گذشت بیش از دو ماه از فوت ورزشکار ابهری هنوز جواب پزشکی قانونی اعلام نشده است و پیگیری خبرنگار فارس نشان می‌دهد که باشگاهی که مواد نیروزا از آن کشف شده بود فک پلمب شده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر در این باره به خبرنگار فارس گفت: طبق قانون اگر مواد نیروزا در محلی پیدا و مشاهده شود یک ماه پلمب می‌شود در صورتی که این باشگاه 40 روز پلمب بود.

جعفر ایوار با اشاره به اینکه هیچ سندی دال بر اینکه مواد نیروزا در باشگاه مورد نظر به جوان  فوت شده تزریق شده باشد، نیست، تصریح کرد: در صورتی که پزشک قانونی این را اثبات کند کلا باشگاه پلمب خواهد شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر با اشاره به اینکه پلمب و یا فک پلمب به عهده ورزش و جوانان نیست ولی در صورتی که تخلفی باشد اماکن اقدام به پلمب می‌کند، افزود: قانون تکلیف را به صراحت مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ پلمبی در شهرستان ابهر نبوده است، گفت: البته ما به باشگاه‌های بدون مجوز هشدار داده‌ایم که اقدام به اخذ مجوز کنند.

*پلمب باشگاه ابهر به علت کشف داروهای نیروزا بود

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: چون فعلا پزشکی قانونی نظر خود را اعلام نکرده است ما نمی‌توانیم عملا بیشتر از این باشگاه را پلمب نگاه داریم.

بیتا بدلخانی تصریح کرد: ما بر اساس آن چیزی که در آنجا مشاهده کردیم تذکرات لازم داده شده و پلمب شد و پس از طی مراحل اداری فک پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت اعلام نظر پزشکی قانونی طبق نظر آنها اعلام خواهیم کرد، افزود: در هیات پزشکی ورزشی نیز پیگیر جواب پزشکی قانونی هستیم تا رسانه‌ای کنیم، ولی فعلا در این زمینه اعلام نظر نشده است.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان افزود: پلمب و یا فک پلمب باشگاه‌ها طبق قوانین تعیین شده در حوزه فعالیتی این اماکن صورت می‌گیرد اما قطعا اگر باشگاهی تخلفی در حوزه توزیع مواد و داروی نیروزا داشته باشد با آنها برخورد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر