به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ عصر روز شنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰، نشست خبری رییس شورای اسلامى شهر ابهر با دیگر اعضای شورا ، سرپرست شهرداری و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شورای شهر ابهر برگزار شد.

در این جلسه رییس شورا ضمن ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه ی شهرداری وشورای اسلامی شهر ، از نقش رسانه های مختلف در تنویر افکار عمومی و آموزش شهروندان سپاسگزاری نمود.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سرکار خانم خدیجه نوروزی ریاست شورای اسلامی شهر ،ضمن خیر مقدم به حضار ، به نقش و اهمیت رسانه در اعتمادسازی و انعکاس واقعیت ها به جامعه اشاره نمود و از آنان خواست تا با نشر حقایق و ارائه ی نقطه نظرات کارشناسی شده ، شورا و شهرداری را در ارائه ی خدمات هر چه بهتر و بیشتر به مردم کمک بنمایند.

رییس شورای اسلامی شهر ابهر در ادامه افزود : از آنجایی که هدف و آرمان همه ی ما کمک به رشد و توسعه ی ابهر می باشد ، بدینوسیله از تمام کارشناسان ، دلسوزان و صاحبان فکر و اندیشه ی منطقه دعوت می نمایم تا با همفکری ، هم افزایی و ارائه ی نظرات کارشناسی شورای خود را یاری بنمایند .

وی ادامه داد : دفتر شورای شهر بروی همه باز هست و ما با روی باز و مشتاقانه در انتظار اصحاب رسانه هستیم تا ضمن انعکاس مطالبات مردمی ، خدمات ارائه شده در شورا و شهرداری را به سمع و نظر مردم برسانند.

خدیجه نوروزی در نهایت ضمن تقدیر از همکاری تمامی مسوولین منطقه ، از استاندار محترم ، فرماندار محترم و نماینده ی محترم منطقه درخواست نمود در بحث بودجه و اعتبارات از یاری شورا دریغ نفرمایند.

مهندس قهرمانی سرپرست شهرداری ابهر نیز ضمن تشکر از حمایت های ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر ، از برنامه ها و  فعالیت های شهرداری و همچنین قدردانی از زحمات تمامی پرسنل شهرداری به شاخص ترین اقدامات صورت گرفته در پنج ماه گذشته اشاره کرد.

وی افزود: اهتمام به تکمیل و بهره برداری از پروژه­ های نیمه تمام عمرانی ، رسیدگی به بحث تقسیم واحدهای تجاری پروژه ی ارغوان و مشخص نمودن قدرالسهم شهرداری ، تخصیص اعتبار جهت اصلاح تاسیسات برقی بازار سنتی و انتقال بخشی از بازار بخش مرکزی ابهر به این مکان که بطور حتم از بار ترافیکی خیابان های امام و ولیعصر خواهد کاست.

قهرمانی در ادامه گفت : حل مشکلات شهرک های اقماری شهر نظیر پونک ، امیکو و غیره در حال رفع هست و بزودی به مرحله ی صدور پروانه خواهد انجامید.

مهندس قهرمانی سپس ادامه داد که ما در شهرداری با رویکرد مشتری مداری و با توجه ویژه به محله های کمتر برخوردار ، مشغول ارائه ی خدمات هستیم .

سرپرست شهرداری ابهر ضمن اشاره به فعالیت های شهرداری در حوزه های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز شهری ، مدیریت توسعه منابع و نیروی انسانی ، انفورماتیک ، فرهنگی و اجتماعی ، خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی و سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی گفت : با کمک و همراهی مهندس بهاوری و واحد امانی تعریض ضلع جنوبی جاده ی منتهی به آرامستان بهشت رضا در حال اتمام هست و انشاء الله با هم افزایی اداره راه و شهرسازی بزودی خطرات حادثه ای این جاده به حداقل ممکن خواهد رسید.

سرپرست شهرداری ابهر مهم ترین دغدغه ی شورا و شهرداری را تعدیل کسری بودجه و تامین اعتبارات لازم جهت محقق شدن بودجه ی ۱۲۰ میلیلردی شهرداری دانست و اضافه نمود که تامین کسری احتمالی از ناحیه ی فروش املاکی بوده که شورای پنجم آن را تعریف نموده بودند که تا به این لحظه تلاش شده تا در صورت تامین منابع مالی لازم ، از فروش املاک شهرداری نیز خودداری بشود.

مهندس بهاوری رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ابهر در ارائه ی گزارش ۵ ماهه ی این کمیسیون با اشاره به تنظیم بی پشتوانه ی فکری و اجرایی سند چشم انداز موسوم به ۱۴۱۴ ، از تهیه ی طرح مطالعاتی حرفه ای و علمی ای خبر داد که انشاء الله بتوان با توسل به نتایج آن، مشکلات ترافیکی شهر را بر طرف نمود.

بهاوری در ادامه با اشاره به وجود ۶۰۰ دستگاه تاکسی در حوزه ی حمل و نقل درون شهری ، ادامه داد که مشغول رای زنی هستیم تا بحث تاکسی های اینترنتی و بویژه اسنپ را در شهر بر طرف بنماییم.

مهندس بهاوری سپس اضافه نمود که در بحث طرح تفصیلی ، متاسفانه شاهد وجود مغایرت های بیشماری بوده ایم که خوشبختانه با تلاش های اعضای شورای ششم و سرپرست محترم شهرداری ، موارد قابل توجهی از این مغایرت ها برطرف شده است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه بودجه ی شهرداری را با بیست میلیارد بدهی از شورای پنجم دریافت نموده ایم ، از برنامه ریزی های مالی مناسب جهت رفع کسری های احتمالی خبر داده و اظهار امیدواری نمود که هر چه سریعتر تکلیف شهردار منتخب مشخص و زمینه ی ارائه ی خدمات مطلوبتر به شهروندان فراهم شود.

در ادامه ی جلسه مهندس سجاد عبدی حضور اصحاب رسانه و خبر را مهم ترین رکن مبارزه با هرگونه فساد و قانون گریزی احتمالی دانسته و اضافه نمود که : متاسفانه از طرف مدیر کل محترم امور شهری استانداری در پروسه ی انتخاب شهردار قانون گریزی وجود دارد ، ما قانونی عمل کرده ایم ولی قانونی جواب نگرفته ایم.

این عضو شورای شهر ابهر با اظهار ناراحتی از عملکرد تامّل برانگیز اداره کل شوراها و شهرداری های استان در رابطه با پاسخگویی شفاهی به معرفی رسمی و مکتوب شهردار منتخب آنهم در مصاحبه با شبکه استانی اشراق ، خواستار پاسخگویی مناسب استان به این رفتار خارج از عرف و قانون شد.

عبدی در ادامه به قولنامه ای بودن بیش از ۵۰ درصد زمین های ابهر اشاره نموده و افزود : تلاش نموده ایم تا جایی که قانون اجازه می دهد کمک حال شهروندانی باشیم که با این نوع اسناد مالکیت خواهان صدور پروانه ی ساخت هستند .

خانم مهندس فرانک خانصنمی دیگر عضو شورا نیز به پروژه های عمرانی صورت گرفته در سطح شهر همچون استخر سرپوسیده ی شناط ، سنگفرش پیاده راه کوچه عراقی ( حمام نوروز ) ،ادامه عملیات ساختمان آتش نشانی ۱۷ شهریور ، سرویس بهداشتی پارک پردیس و دیگر پروژه ها اشاره کرده و اضافه نمود که در بحث معضلات ناشی از آب های سطح العرضی ناشی از بارندگی ها که همه ساله مشکلات و ناراحتی فراوانی برای همشهریانمان پدید می آورد نیز تدبیر لازم اندیشیده شده و به امید خدا دیگر شاهد بروز و ظهور مشکلات مبتلابه نخواهیم بود.

مهندس روح الله دودانگه رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورا نیز با ارائه ی گزارشی از عملکرد فرهنگی شورا ، از حمایت های صورت گرفته به تیم های ورزشی سخن گفته و افزود : در نظر داریم که در زمینه ی رعایت عدالت در توزیع خدمات رایگان ورزشی به شهروندان ، در هر یک از پنج ناحیه ی شهری ابهر محوطه های چند منظوره ی ورزشی فراهم و امکان ورزش رایگان را برای آحاد جامعه بویژه مناطق کم برخوردار فراهم بیاوریم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا همچنین مژده داد که با توجه به مفاهمه ای که با اداره ی ورزش و جوانان صورت گرفته ، بزودی استارت شروع احداث امکانات ورزش های ساحلی در مجموعه ی ورزشی شهید فهمیده فراهم خواهد شد.

سید علی حسینی رییس کمیسیون حقوقی شورا نیز ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران ، اضافه نمود که جهت رفع مشکلات ترافیکی شهر همکاری های نزدیکی با پلیس راهور شهرستان داریم و انشاء الله با روشن شدن تکلیف شهردار ، برنامه های مناسبی را جهت بازگشایی معابر خواهیم داشت.

سید علی حسینی همچنین از تقویت حوزه ی کارشناس حقوقی شهرداری خبر داده و احتمال برون سپاری برخی از پیگیری های حقوقی را دور از ذهن ندانست.

در پایان این نشست ، ضمن پاسخگویی اعضای شورا و سرپرست شهرداری به ابهامات و سوالات مطروحه ، مجددا از اصحاب رسانه ی شهرستان تقدیر و تشکر بعمل آمده و تاکید به عمل امد که درب شورا بر روی فعالان رسانه ای باز هست و هر زمان که مراجعه بنمایند با روی باز اعضای شورا مواجه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *