پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ محمدحسن امامی در دیدار فعالان محیط زیست با رئیسی گفت: انجمن مدیریت سبز ایران یکی از تشکلهای وابسته به اتاق بازرگانی ایران است که در 15 سال گذشته با حدود 3000 عضو حقیقی و حقوقی بر توسعه دانش سبز در کشور متمرکز بوده است. سبز به معنای همگرائی فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی سازمانها با مسئولیت زیست محیط شان است.  

وی در ادامه اضافه کرد: به ازای هر فعالیت اقتصادی و اجتماعی یک منبعی (همچون انرژی- اب- مواد اولیه و …) مصرف می گردد و به ازای هر نوع آلودگی زیست محیطی نیز منبعی مصرف میشود. پس فصل اشتراک یا سطح تماس فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی با محیط زیست در مصرف منابع است.  

این فعال محیط زیستی با اشاره به اینکه با بهینه سازی مصرف منابع، ضمن مواجه با کاهش هزینه های عمومی و جاری فعالیت اقتصادی و اجتماعی با کاهش آلودگی های زیست محیطی نیز مواجه خواهد شد افزود: بعبارتی تعارض بین تولید و محیط زیست را با مدیریت منابع می توان به حداقل میزان خود رساند. 

محمد حسن امامی در ادامه گفت: این نوع از سبک مدیریت منابع که همان مدیریت سبز نامیده می شود، نیازمند هیچ سرمایگذاری و هزینه ای نیست و کافی است منابع را درست و بهینه مصرف کنیم 

وی با اشاره به اینکه محیط زیست نیازمند حمایت و حفاظت نیست تاکید کرد: فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی ماست که نیازمند حفاظت و مراقبت است.

این فعال محیط زیست ادامه داد : رویکردهایی همچون حفاظت از محیط زیست، مدیریت محیط زیست و مهندسی محیط زیست از جمله مفاهیم خودخواهانه بشری است که متاثر از فرهنگ دکارتی و کانتی است. 

امامی در این دیدار با خطاب قرار دادن رئیس جمهور تصریح کرد: در یک مطالعه دانشجویی متوجه شدیم که حدود یک و نیم میلیون اتاق در کشور به فعالیت اقتصادی و اجتماعی اختصاص داده شده است.

بطور متوسط در هر اتاق دو سیم رابط برق وجود دارد. هر سیم رابط دارای یک لامپ LED  2 وات است که هرگز خاموش نمی شوند حتی در تعطیلات، اگر یک و نیم میلیون را ضربدر 2 وات و  ضربدر 2 سیم رابط و ضربدر 24 ساعت و ضربدر 365 روز کنیم در سال درصدی از نیروگاه شهید رجائی مصرف می گردد. 

این فعال محیط زیست خاطر نشان کرد: ضریب کربن فاکتور انرژی  kg CO2/kWh 0.41205 اگر فقط روزهای تعطیل آنان را خاموش تا 25 درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه خواهیم داشت و هزینه های قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد. 

محمدحسن امامی تصریح کرد: یکی از سازمانهای ما 45 میلیارد تومان هزینه کاغذ در سال دارد با چند اقدام اصلاحی در دو هفته 11 درصد کاهش یافت. اگر این میزان در فاکتور کربن  kg CO2e tones 904 ضرب گردد ضمن صرفه جویی در میزان انتشار گازهای گلخانه ای با صرفه جویی اقتصادی نیز مواجه هستیم. در اتریش هر تن کربن را 30 یورو معامله می کنند. 

وی در ادامه افزود: آقای رییس جمهور وارد شرکت تولید مرغ شدیم، مدیرعامل بشدت از گرانی خوراک طیور و افزایش قیمت گله می کرد که حق هم با اوست، 11 درصد از نهاله که توزیع می شد بدلیل عدم رعایت بهداشت و توزیع نا صحیح در کارخانه از بین میرفت. با تهیه یک روش اجرائی و چند فرم در طول دو هفته  7 درصد از این مسئله حل شد. 

محمدحسن امامی گفت: مدیرعاملی محترمی در جلسه می گوید عاشق اقدامات سبز هستم ولی منابع کافی ندارم تا لامپ هایم را LED و شیرهایم را الکترونیکی  کنم.

این شرکت 25 سرویس بهداشتی با فلش تانک های 12 لیتری است برای 175 کارمند. هر کارمند 2 بار در روز از این سرویسها استفاده می کند و دو بار فلش تانک را با کمی برای شستو خالی می کند.

در 220 روز کاری دو میلیون و سیصد و ده هزار لیتر  اب شرب به فاضلاب ریخته می شود. در طول سه روز همه فلش تانکها با تنظیم شناور به 6 لیتر بدل شدند. و مصرف نصف شد. مابعدالتفاوت را مدیرعامل محترم در طول دو دوره تحویل قبوض صرف اقدامات مورد نظرش کرد. 

محمدحسن امامی تاکید کرد: وارد لابی یکی از وزارت خانه ها شده ام. 115 روشنایی روشن بود. از معاون محترم پشتیبانی سوال می گردد چرا با وجود نور طبیعی کافی اینها روشن هستند. می گوید اینها LED هستند و 8 وات و 5 وات هستند. 115 را ضربدر 5 وات ضربدر 24 ساعت ضربدر 365 روز می کنم. عدد بسیار قابل توجه است. 

وی با ارائه پیشنهاد به رئیس جمهور افزود: قرارگاه اقتصاد که از سوی معاون اول فرماندهی می گردد به قرارگاه اقتصاد سبز بدل گردد و یا قرارگاه محیط زیست ایجاد شود که در آن به سازمانها و شرکتها برای کنترل هزینه هایشان از طریق مصرف بهینه منابع بدون هیچ سرمایگذاری آموزش داده شود تا بتوانند قیمتهای کالا و خدماتشان را تحت کنترل در آورند. 

فعال محیط زیست با اشاره به اینکه انجمن مدیریت سبز ایران همواره عمل کرده است ما هرگز شعار نداده ایم خاطر نشان کرد: در این مسیر ارتقا فرهنگ و دانش مدیریت سبز 125 عنوان کتاب در حدود2 ملیون نسخه تولید و بطور رایگان توزیع کرده و 460 کارشناس و ارزیاب و سفیر سبز برای دستگاه های اجرائی و شرکتهای تولیدی و خدماتی تربیت کرده و بطور سالانه همایش های بین المللی و ملی از فیلپین تا سوییس با حضور نمایندگان تا 127 کشور برگزار کرده و 22 مدل مدیریتی برای سازمان ها طراحی کرده و 345 سازمان را ارزیابی و گواهینامه صادر کرده است. که با تعویض مدیران دوباره همه چیز به سرجایش برگرده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر