به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ در این آیین که در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تهران برگزار شد سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، سبزواری نایب رییس فدراسیون، ملکی دبیر کل فدراسیون، نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، پهلوان جابر صادق زاده، پهلوان توپچی، استاد علی انسانی ستایشگر اهل بیت (ع)، مرشدان و سردم داران زورخانه ، پیشکسوتان، قهرمانان و زورخانه داران حضور داشتند.

در این مراسم در بخش ضرب سنتی و شاهنامه خوانی بهمن جهاتفر (زنجان- ابهر) ، ابوالفضل غلامی (خراسان رضوی) ، رمضانعلی باقرزاده (خراسان رضوی) ، محمدعلی اسدی (اصفهان) و سیدضیاءالدین میرشاکی (لرستان) سردم سیمین و علیرضا محرابی (اصفهان) و محمد عابدینی (آذربایجان شرقی) دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کردند.

بهمن جهانفر

در بخش های مختلف نتایج به دست آمده به این شرح اعلام می گردد:

بر همین اساس محسن بحریان (فارس) و محمدرضا حسن پور (خراسان جنوبی) توانستند سردم های زرین این دوره از جشنواره را از آن خود کنند

در بخش ضرب نوین و آوار کلاسیک .محمدرضا حسن پور (خراسان جنوبی) 19 تا 30 سال و محسن بحریان (فارس) 31 تا 40 سال موفق به کسب سردم زرین شدند.

علی ملکی نژاد (تهران) 19 تا 30 سال، محمد گلستانی (تهران) 19 تا 30 سال، رضا اکبری (مازندران) 19 تا 30 سال، سیدعلی توانگر (مرکزی) 19 تا 30 سال، بشیر الصاق (اصفهان) 19 تا 30 سال، تقی سعادت پور (مرکزی) 31 تا 40 سال، محمدرضا نعمت الهی (فارس) 31 تا 40 سال، مرتضی شهری (خراسان رضوی) 31 تا 40 سال موفق به کسب سردم سیمین بخش ضرب نوازی نوین و آواز کلاسیک شدند.

دیپلم افتخار بخش ضرب نوازی نوین و آواز کلاسیک از آن حسین تاجیک (تهران) 19 تا 30 سال، محمدحسن شاهمیر (آذربایجان شرقی) 19 تا 30 سال، سهیل قاسمی (آذربایجان شرقی) 19 تا 30 سال، افشین یوسفی ( مرکزی) 19 تا 30 سال، علیرضا نعمت الهی (فارس) 19 تا 30 سال، محمدرضا عباسیان (خراسان رضوی) 19 تا 30 سال، بهروز خلیل پور (بوشهر) 19 تا 30 سال، مهران فرهادی فر (خراسان رضوی) 19 تا 30 سال و حجت رمضان نژاد (خراسان رضوی) 31 تا 40 سال شد.

در بخش همنوازی مرشدی سردم سیمین به گروه سبزوار آقایان ابوالفضل غلامی، جواد شکیبا، اسماعیل نورنهنگ از استان خراسان رضوی و گروه همدان حمید عزیزی، مهدی یدالهی (همدان) و دیپلم افتخار این بخش به احسان حدادی و مانی مرادیان از استان مازندران اهدا شد.

بهمن جهانفر

دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در حالی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقیایی و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر مرشدی برگزار شد که در این دوره بیش از 85 اثر از استانهای گلستان، قزوین، تهران، همدان، لرستان، کرمانشاه، اصفهان، آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، مازندران، خراسان رضوی، زنجان، منطقه آزاد ارس، یزد، خراسان جنوبی و البرز به دبیرخانه این جشنواره مستقر در فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ارسال گردیده بود.

در نهایت و مرحله پایانی این جشنواره از صبح امروز سه شنبه همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز ملی گرامیداشت مقام پدر با حضور 37 مرشد برتر کشور در تالار اندیشه واقع در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد.

در این جشنواره مرشدان راه یافته به مرحله نهایی به مدت 6 دقیقه در دو بخش ضرب نوازی سنتی و مدرن به هنرنمایی پرداختند و 11 داور مطرح کشور، آواها و نواهای مرشدان را مورد قضاوت قرار دادند.

رونمایی از سرود ملی ورزش زورخانه ای، اجرای آیین های زورخانه ای توسط گروه جوانمردان ایران زمین و اجرای مرشدان برتر دوره های گذشته، بخش هایی از برنامه اختتامیه بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *