پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

4

به گزارش گروه حوادث پایگاه خبری صبح ابهر ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان روز چهارشنبه با تایید خبر وقوع این حادثه گفت: متاسفانه این حادثه عصر روز گذشته در شرکت فولاد ناب آرش در یکی از شهرک های صنعتی شهرستان ابهر اتفاق افتاد، متاسفانه منجر به کشته شدن سه کارگر و مسمومیت چهار کارگر دیگر شد.

صفی الله کرامتی افزود: یکی از کارگران به منظور پاکسازی مخزن گاز وارد عمل می شود که ۲ کارگر دیگر حاضر به محض مشاهده حادثه به یاری این کارگر شتافته و خود نیز گرفتار می شوند.

وی ادامه داد: چهار کارگر دیگر نیز به کمک به این سه کارگر می روند تا جان آنان را نجات دهند که خود نیز دچار مسمومیت با گاز نیتروژن می شوند که در حال حاضر نیز به منظور درمان در بیمارستان ابهر بستری و تحت مداوا هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: وقوع این حادثه تلخ در این شرکت تولیدی صنعتی مورد تایید است و چگونگی این اتفاق از سوی عوامل ذیربط در این اداره کل در دست تحقیق و بررسی است.

محمدرضا انصاری افزود:یک نفر از کارگران جهت پاکسازی یکی از دهانه های مخزن آهن اسفنجی، اقدام می کند که متاسفانه به دلایل نامشخص به درون مخزن مخروطی شکل حاوی گاز ازت (N۲) سقوط می کند که به دنبال آن ۲ کارگر دیگر برای نجات جان همکار حادثه دیده می شتابند که خود نیز مسموم دچار مسمومیت شدید شده و در پی آن چهار کارگر دیگر نیز گرفتار در این حادثه می شوند.

وی با بیان اینکه همکاران ذیربط اداره کار شهرستان ابهر به محض اطلاع از حادثه در محل حاضر می شوند تا در جریان چگونگی این رخداد قرار گیرند، اظهار داشت: در صورت کسب نتیجه و دریافت اطلاعات دقیق و کامل، علت وقوع این حادثه از طریق روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اطلاع رسانی خواهد شد.

مسوؤل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: ساعت ۱۵/۵۷ شامگاه روز گذشته سه شنبه ۴ آبان ماه وقوع حادثه مسمومیت و خفگی با گاز نیتروژن به مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ زنجان اعلام و درخواست کمک می شود که بلافاصله سه دستگاه آمبولانس از پایگاه های قروه (شماره یک ابهر) و پایگاه ریلی شهرستان خرمدره عازم محل می شوند.

جواد مرادی، افزود: عوامل اورژانس پس از رسیدن به محل به یاری سه کاگر حادثه دیده که به خاطر سقوط به مخزن مایعات گازی شتافته و آنان را تحت عملیات احیا قلبی ریوی قرار داده و به بیمارستان الغدیر ابهر انتقال می دهند تا بلکه نجات یابند.

وی، اظهار داشت: چند کارگر مصدوم نیز قبل از رسیدن آمبولانس ها به محل با دیگر خودروهای حاضر در محل (متعلق به شرکت و شخصی) به منظور درمان به بیمارستان منتقل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر