میرزاپور رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: صلاحیت ۲۱۵ داوطلب انتخابات مجلس در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان بررسی و اعلام شده بود که افراد رد صلاحیت شده، اعتراض خود را در این مرحله به شورای نگهبان ارسال کردند.

او گفت: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۵۵ نفر در هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات استان تایید شده بودند که ۱۴ نفر نیز در این مرحله توسط شورای نگهبان تایید شدند که در مجموع این تعداد به ۶۹ نفر رسید.

میرزاپور افزود: در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز صلاحیت ۱۵ نفر تایید شده بود که با چهار نفر افزایش به ۱۹ نفر رسید.

او ادامه داد: شمار تایید صلاحیت شدگان در حوزه انتخابیه خدابنده ۱۴ نفر بود که ۲ نفر دیگر در این مرحله تایید شدند و این تعدا به ۱۶ نفر افزایش یافت.

میرزاپور یادآور شد: در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود، صلاحیت پنج نفر تایید شده بود که با تایید ۶ نفر دیگر در مرحله اول بررسی توسط شورای نگهبان به ۱۱ نفر رسید.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان در خصوص اعتراض داوطلبان در مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، گفت: فقط داوطلبانی که هم توسط هیات اجرایی و هم هیات نظارت استان، تایید شده بودند و صلاحیت آن‌ها در مرحله اول شورای نگهبان، رد شده می‌توانند به نتیجه اعتراض کنند.

او خاطرنشان کرد: این افراد به مدت سه روز (تا ۱۴ بهمن) مهلت دارند تا به نتایج اعلامی توسط شورای نگهبان اعتراض کنند.

میرزاپور افزود: این افراد می‌توانند دلایل و مستندات مربوط به اعتراض خود را ظرف مدت یاد شده به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان واقع در زنجان، مجتمع ادارات، جنب اداره کل تبلیغات اسلامی تحویل دهند تا از این طریق به دفتر مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان ارسال شود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: شورای نگهبان نیز در مرحله دوم از ۱۵ تا ۲۱ بهمن به مدت هفت روز نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اقدام و اسامی نهایی داوطلبان را در روز ۲۲ بهمن به وزارت کشور اعلام می‌کند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *