به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از ایسنا ؛ فتح الله حقیقی شامگاه دیروز (اول دی‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد.

وی در رابطه با تاثیر محدودیت‌های کرونایی بر کاهش روند شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با اجرای محدودیت‌های کرونایی، تعداد بیماران بستری به ۶۵ مورد و خروجی از بیمارستان‌های استان نیز به ۶۶ مورد رسیده است؛ در حالی که در پیک دوم کرونا حداقل بستری‌های کرونایی در  هفته  به ۱۳۱ بیمار می رسید.

وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت اشغال تخت‌های بیمارستانی از ۵۸ درصد به کمتر از ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: کاهش مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل همکاری زنجانی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های کرونایی محقق شده که نیازمند استمرار رعایت پروتکل‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملکرد استان زنجان را در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا موفق اعلام کرده است.

فتح الله حقیقی تصریح کرد: جان مردم در اولویت قرار دارد، بنابراین اجازه نمی‌دهیم قشری مشکل ایجاد کنند و با انجام اقداماتی، سبب آلودگی فردی به بیماری کرونا شوند، بنابراین باید در این خصوص احتیاط شود.

استاندار زنجان با اشاره به کمتر بودن شدت بیماری کرونا در موج دوم نسبت به موج سوم، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد سالمندان زنجانی دارای بیماری‌ زمینه‌ای با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند؛ بنابراین باید آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به آنان داده شود و در صورت ابتلا به این بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنند و سالمندانی که تنها هستند نیز باید با مدیریت لازم نیازها و احتیاجات آن‌ها برطرف و ساماندهی شوند.

حقیقی با تاکید بر لزوم معنی‌دارتر شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از گذشت ۱۰ ماه از شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: باید از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به خصوص در حوزه ورزش حمایت شده و تصمیم‌گیری لازم مبتنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان استانی و بسیجیان در راه مبارزه با پیک سوم بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، افزود: برگزاری نمایشگاه در استان باید مطابق با پروتکل‌های ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا باشد.

این مسئول با بیان اینکه ۱۳۰۰ تخت در نقاهت‌گاه‌های استان ظرفیت ایجاد شده و در صورت نیاز از آن استفاده خواهد شد، تصریح کرد: گفتنی است باید برای عملیاتی شدن بحث نقاهت‌گاه‌های استان باید موانع موجود پیش‌رو را بررسی کنیم.

استاندار زنجان در رابطه با وضعیت کنونی بیماری کرونا در شهرستان‌های استان زنجان، ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های خرم‌دره، ماه‌نشان و ابهر در وضعیت کرونایی موجود برای لکه‌های آسیب‌پذیر و مسائل احصا شده برنامه‌ریزی کنند، گفتنی است با اقدامات خوب انجام شده در شهرستان طارم، وضعیت کرونا نسبت به قبل بهبود یافته ولی نباید از آن غافل شویم.

حقیقی در رابطه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان ابهر، اظهار کرد: عملکرد شهرستان ابهر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بوده اما نتیجه لازم را کسب نکرده که فرماندار این شهرستان باید علت این مسئله را پیدا کرده و اقدامات مورد نیاز را در این زمینه انجام دهد.

فتح الله حقیقی با اشاره به علل ابتلای زنجانی‌ها به بیماری کرونا، در رابطه با وضعیت کرونایی شهرستان ماه‌نشان، خاطرنشان ‌کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در این شهرستان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده که نیازمند انجام اقدامات لازم و تجزیه و تحلیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *