به گزارش گروه حماسه و مقاومت پایگاه خبری صبح ابهر ؛ یازدهمین جلسه شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت عصر امروز با حضور معاون رئیس‌ جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در ابتدا سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تمدن‌ها ماهیت فرهنگی دارند اظهار داشت: حیات هر جامعه‌ای به فکر، فرهنگ و تمدن آن جامعه بستگی دارد و اتمسفر حاکم بر تمدن “فرهنگ” است و رفتار اجتماعی است که فرهنگ یک جامعه مدنی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود‌: تمدن ایرانی اسلامی تمدن غیرمادی است که مادیات هم در آن نقش دارند اما بالاترین ارزش در این تمدن بندگی خالص خدا است که بروز عینی آن شهادت است.

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری “شهادت” قله است که این قله دارای دامنه است که از آن می‌توان به قله رسید و باید آن را شناخت و در جامعه ترویج کرد.

وی بیان کرد: شناساندن شهدا و توسعه فرهنگ شهادت طلبی در جامعه نیاز امروز جامعه ما است که نقطه تعالی و کمال آن شهادت است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به این که نقطه اوج زندگی نجات بخش انسان شهادت است گفت: سردار شهید سلیمانی با دعا و التماس به درگاه خداوند متعال شهادت را به دست آوردند زیرا او معنی شهادت را خوب فهمیده بود و باید این مسئله به جامعه نشان داده شود.

وی با اشاره به این‌که بعضی از رفتارها مرتبط با شهادت در جامعه ناپدید شده است گفت‌: ایثار و شهادت با اتمام جنگ تحمیلی تمام نشده همچنان ادامه دارد.

وی به نام‌گذاری معابر و خیابان‌های اصلی شهر اشاره کرد و گفت: تا وقتی که شهید است و شهادت ادامه دارد باید نام و یاد آن‌ها همواره زنده نگه داشته شود و لازم است تمام میادین اصلی و فرعی شهر به نام آن‌ها نامگذاری و مزین شود.

قاضی‌زاده هاشمی به گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: گلزارها کانون بزرگ فرهنگی هست که باید به شکل حرم‌های مقدس شهدا به آن‌ها نگریست.

وی به تأمین مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: طبق قانون وزارت راه و شهرسازی وظیفه تامین زمین را دارد و از محل نهضت ملی تولید مسکن بین پنج تا 10 درصد زمین در اختیار این بنیاد قرار داده خواهد شد و همچنین 10 درصد منابع اشتغال به ایثارگران اختصاص پیدا کند.

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ساخت آسایشگاه برای ایثارگران گفت: تا پنج سال آینده بیش از 50 درصد ایثارگران بالای 60 سال سن خواهند داشت که خانواده‌ها توان نگهداری آن‌ها را نداشته و نیازمند ساخت آسایشگاه برای آن‌ها هستیم و اگر زمین آن از طرف وزارت راه و شهرسازی تامین شود اقدام به ساخت آسایشگاه خواهیم کرد.

وی به ساخت زندگی شهدا و شناساندن آن‌ها به مردم گفت: در نهضت شناساندن زندگی شهدا هر استان می‌تواند چهره شاخص و برجسته استان خود را با کمک موسسات فیلم‌سازی به مردم جامعه بشناساند.

در ادامه جلسه محسن‌افشارچی استاندار زنجان به اخلاص شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی تسبیح و دعا را شناخته بود و خوب می‌فهمید و می‌دانست که چگونه زندگی کنند تا به مقامات عالیه برسد.

وی به یکی از شهدای زنجان اشاره کرد و گفت: علی مردان موحد شهیدی بود که کمتر شناخته شده است و باید نام و یاد آن‌ها به مردم شناسانده و زنده نگه داشته شود.

سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: به برکت نام و یاد شهدا اقدامات خوبی برای برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان انجام شد.

وی به برنامه‌های اجرا شده اشاره کرد و گفت: نامگذاری میادین و اماکن اصلی استان، صدور شناسنامه برای 3 هزار شهید استان، ساخت 15 هزار واحد مسکن محرومان، دیدار از 13 هزار نفر ایثارگر استان، جمع‌آوری یک میلیون و 200 هزار بسته معیشتی و کمک مومنانه، حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و اهدای 15 هزار وسایل آموزشی، ساخت و بهسازی 150 هزار متر مربع فضای آموزشی، چاپ 84 عنوان کتاب در مورد زندگی شهدا، ساخت 2 هزار تابلو دیوارنگار و المان در مورد شهدا، اهدا 2 هزار جهیزیه که هر کدام به نام یک شهید تحویل زوج‌های جوان شد، جمع‌آوری 520 هزار برگ سند از آثار شهدا که همه اینها چاپ و به فیلم تبدیل شده است.

وی افزود: این شروع کار است و باید ادامه پیدا کند تا آثار فاخری از شهدا تولید و به مردم شناسانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *