مدنی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر در گفت و گو با خبرنگار فارس زنجان با بیان اینکه پایش معادن شهرستان ابهر را در دستور کار اداره محیط زیست قرار داده ایم تصریح کرد: برخی از معادن شهرستان ابهر ضوابط را رعایت نمی کنند و با معظلی به نام عدم مدیریت باطله های معدنی مواجه هستیم.
مدنی تاکید کرد: برخی از معادن باطله های خود را در رودخانه ها، آب راه ها و دره ها تخلیه کرده اند که سبب انسداد بستر رود خانه ها شده است.
وی در ادامه اضافه کرد: معادن موظف هستند نسبت به مدیریت باطله های معدنی و جابجایی انها به مناطق تعیین شده اقدام جدی انجام دهند.
رئیس محیط زیست شهرستان ابهر با اشاره به برخورد با متخلفین افزود: طبق وظایف قانونی به 10 معدن متخلف در شهرستان ابهر اختاریه زیست محیطی صادر گردیده و رونوشت آنها به دادستانی شهرستان ارجاع داده شده است.
مدنی با اشاره به بازدید های میدانی از وضعیت معادن افزود: از نزدیک وضعیت دپو باطله های معدنی و مزاحمت های ماشین آلات معادن در مسیر جاده دسترسی به سمت روستا خراسانلو، جاده مشترک بین مردم محلی، دامداران را برسی نموده ایم.
وی تصریح کرد: ماشین آلات معادن با ایجاد مزاحمت و گرد و غبار املاح شیمایی معدنی، شکایت های متعددی را از اهای روستا در پی داشته است.
رئیس محیط زیست شهرستان ابهر تاکید کرد: هدف محیط زیست مدیریت زیست محیطی معادن و همچنین رعایت استاندارد های پایه ای است.
مدنی با اشاره به صدور مجوز شکار افزود: هیچ گونه مجوز شکار در حوزه استحفاظی شهرستان ابهر صادر نشده و از همه دوست داران طبیعت تقاضا داریم موارد مشاهده شده را به یگان حفاظت اطلاع دهند.
این مسئول با اشاره به اقدامات محیط زیست در برخورد با متخلفین محیط زیستی گفت: 5 نفر از متخلفین شکار غیر مجازتوسط یگان حفاظت دستگیر شده که از آنان یک قبضه اسلحه ساچمه زنی ته پر کشف شد که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
وی تاکید کرد: نگاه محیط زیست نگاه تخصصی و منافع مردم است و آن چیزی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد برخورد خواهد شد.
خبرنگار – جواد محبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *