پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه سایر رسانه های پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از خبرگزاری فارس ، شورای برنامه‌ریزی استان زنجان ظهر امروز با بررسی وضعیت شرکت صنعت فولاد البرز غرب، مولدسازی دستگاه‌های اداری و همچنین ادغام جلسات در مجموعه استانداری زنجان برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه تخصیص آب به شرکت فولاد البرز غرب از طریق قانون ماده 27 و 28 انجام شده است، اظهار کرد: در این قانون چاه فعال کشاورزی تغییر کاربری یافته و تخصیص صنعتی دریافت می‌کند.

یوسف رضاپور با بیان اینکه دشت ابهر یکی از دشت‌های بحرانی استان زنجان است، افزود: در این دشت‌ها اختصاص آب به صنایع انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه میلیون مترمکعب آب برای این صنعت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با این میزان تخصیص آب 800 شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: با این تخصیص آب در بخش کشاورزی حداقل اشتغالزایی اتفاق می‌افتد.

رضاپور با بیان اینکه قرار بود برای توسعه شرکت صنعت البرز غرب از آب پساب داده شود، گفت: دریافت این آب منوط به ایجاد خط انتقال است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه مصرف پساب توسط شرکت‌ها منوط به پیش‌بینی خط انتقال آب است، افزود: باید تامین آب برای سرمایه‌گذاران دارای صرفه اقتصادی باشد والا از راه‌های قانونی دیگری برای تامین آب استفاده می‌کنند.

در این جلسه مقرر شد طبق قوانین پیش‌بینی شده و مجوزهای لازم فعالیت شرکت صنعت البرز غرب آغاز شده و در ادامه زمینه ارائه پساب به این شرکت و همچنین پساب به شرکت راشا کاسپین مورد بررسی قرار گیرد.

13980117000561 Test NewPhotoFree

*طولانی شدن زمان آغاز پروژه‌ها زمینه ایجاد رانت ارزش‌افزوده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان  نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان از طولانی شدن اجرای برخی مصوبات شورای برنامه‌ریزی و کارگروه زیربنایی یاد کرد و گفت: باید اجرایی شدن این مصوبات توسط بخش‌های تعیین‌شده انجام شود.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه کارگروه زیربنایی مجوز نهایی و زمان اجرای مصوبات جلسات را تعیین می‌کند، بیان کرد: باید کارگروه‌ها دقت بیشتری در اجرای مصوبات داشته باشند.

وی یکی از عوامل ایجاد رانت ارزش‌افزوده را طولانی شدن زمان آغاز پروژه‌ها خواند و گفت: این طولانی شدن موجب افزایش ارزش افزوده زمین و زیرساخت موجود می‌شود.

طهماسبی استفاده بهینه از فضا، امکانات و تجهیزات دولتی را یکی از رویکردهای دولت در کشور خواند و افزود: در حال حاضر تلقی برخی از مدیران نسبت به مولد کردن سرمایه‌های موجود، حفظ آنان برای سازمان و اداره است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه باید از سرمایه دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد، گفت:  مدیران حاضر نیستند این سرمایه‌ها را کاهش دهند.

‌*کشور هم‌اکنون در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد

 وی با بیان اینکه کشور هم‌اکنون در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: باید از منابع موجود بیش از پیش به صورت بهره‌ور استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه و تنها راه خروج از تنگنای موجوذ مولدکردن سرمایه‌ها است، ادامه داد: دستگاه‌ها باید با وحدت رویه و در یک مسیر مشخص، هدف را پیش ببرند.

13971212000321 Test NewPhotoFree

*طبق قانون همه اموال وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی متعلق به دولت است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان در ادامه این جلسه با بیان اینکه طبق ماده (2) آیین‌نامه اموال دولتی( موضوع ماده (122) قانون محاسبات عمومی کشور)، اموال دولتی، اموالی است که توسط وزارتخانه‌ها، مؤسسات و یا شرکت‌های دولتی خریداری می‌شود، افزود: اموال دولتی همچنین شامل هر اموالی که به هر طریق قانونی دیگر به تمکل دولت درمی‌آید نیز می‌شود.

سید ابوالفضل عباسچیان با بیان اینکه بررسی اموال دولتی اهمیت داشته و یک ضرورت است، گفت: داشتن اطلاعات این اموال منبع اطلاعاتی کاملی برای تصمیم‌گیری مدیران است.

وی با بیان اینکه بودجه کلان کشوری برای کسب، تحصیل و نگهداری اموال دولتی صرف می‌شود، اضافه کرد: این اموال به عنوان ابزار و وسیله کاربردی برای پیشبرد اهداف تهیه شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان اضافه کرد: بررسی این اموال در دوره‌های زمانی مختلف لازم و ضروری است.

عباسچیان با اشاره به اینکه طبق قانون همه اموال منقول و غیرمنقول وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی متعلق به دولت است، گفت: حفظ و حراست از آنها نیز با دستگاه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر