خطیب جمعه خود و همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و افزود: امیدوارم گناهان ما به حرمت امام حسین علیه السلام پاک شود و با توفیق خداوند متعال مرتکب گناهی دیگر نشویم.

امام جمعه صائین قلعه ابتدا ایام عزاداری امام حسین علیه السلام را تسلیت گفت و با قدردانی از عوامل اجرایی مراسمات، علما ، روضه خوانان و مداحان ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شهرداری و اعضای شورا ، نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای هیات امنای مساجد، تکایا و حسینیه ها و هیئت های مذهبی، از مردم برای حضور در مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر کرد.

وی در ادامه با آرزوی برنامه ریزی مدون و منسجم‌تر برای سال‌های آتی محرم ، در حق خیرین و محسنین این ایام که چراغ خانه ی نیازمندان را روشن کردند، دعا کرد.

حجت الاسلام نوری با گرامیداشت سالروز اسرا و مفقودین، روز یازدهم محرم روز حرکت اسرای کربلا به سوی شام، از حضور رئیس بنیاد شهید شهرستان در نمازجمعه تشکر کرد و افزود: به خاطر شرایط کرونایی گردهمائی نبود و با حضور در منزل بعضی از عزیزان ، از آنها قدردانی شد.

وی در بخشی از خطبه دوم سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام را تسلیت گفت و از هیات های مذهبی خواست به همین مناسبت که روز سوم شهدای کربلا هم هست برنامه داشته باشند .

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: ارزش و جایگاه مسجد از آنجاست که منزل و خانه خداست و با بیان این جمله امام که فرموده‌اند: مساجد سنگر است سنگر ها را حفظ کنید ، ادامه داد: هیأت امنای محترم مساجد که خودشان سالها در مسجد زحمت کشیده اند ارزش واقعی خادم مسجد بودن را بدانند و با اجرای برنامه های متنوع خصوصاً برپایی نماز جماعت در جهت اعتلای این مکان های معنوی تلاش کنند.

حاج آقا نوری همچنین ادامه داد: ادارات شهر ، خصوصا شهرداری نسبت به برگزاری منظم نماز جماعت جدیت داشته باشند و هیأت امنای محترم امام زاده یعقوب (ع) و اداره اوقاف شهرستان برای انجام این فریضه الهی در این مکان شریف که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید امام زادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند ، اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوری به مناسبت فرارسیدن روز پزشک به جامعه پزشکان وکادر درمان کشور تبریک گفت و افزود: برای جامعه پزشکی و همکارانشان آرزوی سربلندی در مسیر خدمت شان داریم و بنده از طرف خودم و همه مردم شریف ایران از زحمات و خدمات شبانه روزی این قشر فداکار خصوصا در ایام کرونایی تشکر می کنم.

در اثنای خطبه دوم به آغاز هفته دولت از دوم شهریور اشاره کرد و گفت: کارمندان عزیز! دفتر کار هر کارمندی محل عبادت است. حسینیه است. مبادا با ارباب رجوع برخورده نامناسب داشته باشید. در زمان حکومت اسلامی وظیفه داریم خادم مردم باشیم.

امام جمعه صائین قلعه در حالی که از دولتمردان می‌خواست گزارش کار دهند گفت: در روز های انتقال قدرت هیچ مسئولی نباید سست و بی تفاوت باشد بلکه تا روز تحویل مسئولیت باید با جدیت کار کنند.

در ادامه چند توصیه داشت : 1- خطاب به شوراهای محترم گفت: اولویت شما انتخاب شهردار سالم و توانمند باشد در این مورد با مشورت صاحبنظران ، تصمیم مستقل بگیرید. 2- با فراهم کردن محیط آرام و پر از محبت برای خانواده، مانع طعمه شدن فرزندان خود برای گرگ ها و شیطان صفتان باشند . 3- از صاحب خانه ها و مالکان منازل خواست در این شرایط سخت معیشتی، با رعایت انصاف هوای مستاجران را داشته باشند.

پایان بخش خطبه ها پرداختن به مشکل آب صائین قلعه بود که گفت : الحمدلله صائین قلعه مشکل کمبود آب ندارد ولی مشکل از سوء مدیریت است که در سال های گذشه باید با احداث مخزن آب و خرید ژنراتور برق اضطراری باید این نقیصه برطرف می شد و مسئولان باید در این مورد برنامه‌ریزی و جدیت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *