در سامانه نرم افزاری اکسیر (نرم افزار، اپلیکیشن، ERX) با شناسایی نیاز پزشکان و مراکز درمانی به تاثیر مثبت و جامع تشکیل پرونده الکترونیک بیماران در ثبت نسخ الکترونیک توجه گردیده است و با استفاده از این قابلیت دسترسی پزشک به اطلاعات بیمار در هر لحظه مهیا گردیده است.

نرم افزار مطب اکسیر چیست؟

نرم افزار اکسیر تنها یک برنامه یا اپلیکیشن نیست بلکه فرآیندی است که از ثبت پرونده الکترونیک شروع شده و در راستای استفاده بهینه از نیروی انسانی، زمان و کاغذ تاثیر بسزایی دارد. با استفاده از این قابلیت، نظم بیشتری در مطب یا کلینیک درمانی شما برقرار می گردد و قطعا جلوه ی زیباتری خواهد داشت و همین موضوع تاثیر مهمی در روحیه بیماران دارد ضمن اینکه در رعایت نکات بهداشتی موثر خواهد بود.

با توجه به قابلیت های ایجاد شده در نرم افزار مطب اکسیر از تشکیل پرونده الکترونیک تا ثبت نسخ الکترونیک داخل نرم افزار، به زمان اندکی نیازمند است. تنها با وارد کردن کدملی بیمار اطلاعات داخل نرم افزار نمایش داده می شود به نحوی که تمامی مدارک بیمار، شرح حال بیمار و نسخ قبلی برای پزشک قابل مشاهده خواهد بود، در ادامه هم ثبت نسخه انجام میگیرد. به این صورت نیازی به خارج کردن پرونده بیمار از قسمت بایگانی و برگرداندن مجدد پرونده پس از مشاهده پزشک نمی باشد. همین موضوع تاثیر فراوانی در پذیرش، ویزیت بیمار و رعایت رفاه بیماران دارد.

بنیانگذاران اکسیر به دنبال ایجاد بستر امن و پایدار جهت نسخه نویسی آنلاین برای پزشکان.

با عنایت به این موضوع که فراهم آوردن بستر اینترنت پایدار و بدون اختلال در کشور ما موضوعی است که در اغلب موارد امکان پذیر نیست، لذا با ترکیب 3 محور پزشکی، مهندسی و مدیریتی تصمیم بر آن شد که بخش اصلی نرم افزار اکسیر به صورت آفلاین و بخشی از آن که نیاز به ثبت نسخه دارد بصورت آنلاین و با اتصال مستقیم به بیمه های تامین اجتماعی و سلامت (خدمات درمانی) طراحی گردد تا حداقل پزشک با مشکل قطعی اینترنت مواجه نگردد و به راحتی بتواند آن را پشت سر گذارد.

حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی بیماران مسئله دیگری است که اکسیر به آن توجه ویژه داشته است. پزشک با اطمینان کامل از اینکه تمام اطلاعات صرفا در اختیار خود اوست می تواند به ثبت شرح حال و تمامی عوامل اثر گذار در بیماری شخص اقدام نماید؛ این مسئله در پاره ای از تخصص ها به عنوان یکی از دغدغه های اصلی پزشکان می باشد.

نسخ الکترونیک

با توجه به حذف دفترچه های بیمه ای و ضرورت ثبت نسخ به صورت الکترونیک توسط پزشکان، نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک اکسیر با قابلیت اتصال API نسخ الکترونیک بیمه ای( تامین و سلامت ) این امکان را برای پزشکان فراهم آورده است که از طریق نرم افزار تمامی نسخ را به صورت الکترونیک و مستقیم به سامانه بیمه ارسال نماید.

نسخه نویسی آنلاین اکسیر

پزشکان عزیز در صورت تهیه نرم افزار مطب اکسیر، ضمن برخورداری از تمام مزایای آن از جمله: تشکیل پرونده الکترونیک و سرعت بخشیدن به روند کار پذیرش توسط منشی، برخورداری از سیستم پذیرش و مدیریت وقت

دهی، استفاده از قلم نوری در ثبت شرح حال بیمار، دریافت گزارش های مختلف ) پذیرش، مالی و … ( و دیگر مزایای نرم افزار می توانند از این قابلیت مهم نیز استفاده نمایند و جهت نحوه ثبت نسخ الکترونیک در سامانه

بیمه دیگر نیازی به وارد شدن به سامانه بیمه نمی باشد و نسخه درج شده در نرم افزار به طور مستقیم به سامانه بیمه ارسال خواهد شد. این امر در صرفه جویی در وقت گرانبهای پزشکان عزیز بسیار تاثیر گذار می باشد.

ارتباط API با بیمه سلامت و تامین اجتماعی

از آنجا که بهبود، تسریع و اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از مهمترین موارد مد نظر سیاست گذاران نظام سلامت و سازمانهای بیمه گر می باشد، امکان ثبت نسخ الکترونیک جزو اهداف گروه اکسیر قرار گرفت که با تلاش فراوان به این مهم دست یافتیم.

با توجه به فرصت محدود پزشک در فرآیند ویزیت بیمار، ثبت نسخه الکترونیک به صورت مجزا در هر دو سامانه سلامت و تامین اجتماعی یکی از چالش هایی است که اغلب پزشکان با آن مواجه هستند.

نرم افزار اکسیر با طراحی و پیاده سازی یک درگاه واحد نسخه نویسی الکترونیکی یکپارچه مربوط به تمامی سازمان های بیمه گر توانسته است در حل این معضل به پزشکان کمک شایان توجهی نماید.

همچنین پزشکان عزیز می توانند در کنار استفاده از نرم افزار تحت ویندوز اکسیر با مزیت هایی که عنوان شد از امکان ثبت همزمان نسخه الکترونیکی بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت از طریق نسخه موبایل اکسیر به

صورت رایگان بهره مند شوند.

 

 

نوبت دهی آنلاین

با توجه به اینکه مراجعه حضوری به مطب ها و مراکز درمانی جهت دریافت نوبت اغلب چالشهایی هم برای بیماران و هم برای مطب ها وجود دارد و به مانند سایر کسب و کارهای اینترنتی، سایت های نوبت دهی اینترنتی پزشکان با هدف ارائه نوبت به بیماران و مراجعه کنندگان راه اندازی گردید. ازدحام جمعیت در مطب یا بی‌توجهی به زمان انتظار مراجعین اغلب با نارضایتی و عدم مراجعه مجدد بیماران همراه بود اما راه اندازی سامانه های نوبت دهی اینترنتی پزشکان توانست کمک بسیار مهمی در این زمینه به این قشر فرزانه نماید.

 

از این رو با توجه به استقبال فراوان پزشکان و بیماران در دریافت نوبت های اینترنتی از سایت های نوبت دهی و یا از سایت شخصی پزشک، نرم افزار مدیریت مطب اکسیر نیز که به منظور نظم بخشیدن به مطب پزشکان در نگهداری سوابق و ثبت پرونده الکترونیک فعالیت دارد، ماژول وقت دهی آنلاین را جهت استفاده از این قابلیت در نرم افزار پیاده سازی نموده است.

 

برخی از ویژگی های بارز نرم افزار اکسیر :

  • اختصاص 15 گیگ فضای ابری جهت ذخیره اطلاعات بیماران
  • نمایش اطلاعات پرونده بیمار در خارج از مطب با استفاده از اپلیکیشن اکسیر
  • نمایش تمامی نوبت های دریافتی بیمار از طریق سامانه های اینترنتی در وقت دهی آنلاین نرم افزار
  • امکان ایجاد فرم های معاینه ی تخصصی توسط فرم ساز
  • اتصال به سازمان های بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت
  • احراز هویت تمامی افراد کشور و امکان استحقاق سنجی
  • امکان تعریف کد سیام جهت اتصال به بیمارستان و کلینیک
  • ثبت شرح حال بیمار با استفاده از قلم نوری
  • بارگزاری مدارک بیمار در پرونده الکترونیک
  • ثبت نسخ دارویی و پاراکلینیکی تا 50مورد
  • اعلام تداخلات دارویی
  • استفاده از نسخ پرتکرار دارو و خدمات پزشکی به منظور صرفه جویی در زمان و سهولت در تجویز نسخه الکترونیک
  • ارسال کد رهگیری به صورت پیامک برای بیمار به منظور مشاهده نسخه
  • چاپ نسخه الکترونیکی
  • واکشی و گزارش نسخه های الکترونیک برای داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی
  • گزارش دیسکت بیمه برای سایر بیمه ها

 

 

گروه نرم افزار کلینیک اکسیر

راه های ارتباطی با ما

گروه تلاش به عنوان یکی از پیشگامان ارائه راهکارهای الکترونیک در حوزه سلامت با هدف تولید محصولات و خدمات نوین با تکیه بر استفاده از نیروهای متخصص و بکارگیری آخرین متدولوژی های توسعه نرم افزار و باور استفاده از فناوری روز برای تسهیل روال های درمانی اقدام به طراحی، تحلیل و توسعه اکسیر (EXIR) به صورت جامع نموده است.

اکسیر، بعنوان یک راهکار مفید برای مدیریت انواع مطب ها و کلینیک ها با گردآوری اطلاعات بیماران در بستری مناسب این امکان را در اختیار پزشکان قرار میدهد تا بتوانند در هر زمان به اطلاعات و سابقه بیماران خود دسترسی داشته باشند و امکان استفاده از گزارش های پژوهشی اکسیر وجه تمایز شما نسبت به سایرین است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر