به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ، ماهرخ بلوری امروز در نخستین کارگروه بانوان و خانواده استان با بیان این که سند تدوین شده امور بانوان 43 مصوبه داشت که 78 درصد مصوبات عملیاتی است، اظهار داشت: این مصوبات در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان خانواده، توسعه مشارکت‌های امور مربوط به طرح‌های دوستدار کودک و تحکیم بنیان خانواده است.

وی افزود: تحکم بنیان خانواده، مهارت‌های زندگی، توانمندسازی اقتصادی، برنامه‌های آموزشی جامعه هدف، مهم‌ترین آن‌ها تدوین سند وضعیت زنان خانواده، افزایش تاب آوری اجتماعی و اقتصادی از دیگر مصوبات است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان تسهیل گران طرح‌های اجتماع محور زنان هستند، علاوه بر این تسهیلات به زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست داده شده ‌که تفاهم‌نامه مشترک با امور بانوان نیز در این امور صورت گرفته است‌.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده زنجان در اجرای مصوبات 10 گانه در حوزه زنان اجرای طرح‌های توانمند سازی، ایجاد مرکز رشد کودکان، مجوز فعالیت به سازمان های مردم نهاد که در عرصه کارآفرینی و ایجاد اشتغال موثر بوده‌اند، راه اندازی بازارچه های فروش محصولات فصلی تولید شده توسط بانوان و بازاریابی برای فروش محصولات در سایت‌های مجازی از جمله مصوبات ده گانه است.

وی به ایجاد مکان‌های فرهنگی در پارک بانوان در غرب زنجان به مساحت 9.4 هکتار اشاره کرد و گفت: این پروژه تا حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

ماهرخ بلوری یکی از مهم‌ترین طرح‌ها را اجرای طرح‌های توانمندی سازی برای دختران جوان با رویکرد آشنایی با کسب و کارهای کوچک عنوان کرد و گفت: با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده در استان مهم‌ترین مسئله بانوان بحث فروپاشی خانواده و پایین بودن دوام زندگی مشترک در 5 سال اول و موضوع طلاق است.

وی با اعلام این که با بررسی‌های انجام شده در سه شهرستان ابهر، خرمدره و خدابنده مهم‌ترین عامل طلاق بی کاری است، اظهار داشت: پایین بودن تاب آوری زنان و پایین بودن مهارت‌های زندگی زوجین در شهرستان زنجان، ایجرود، طارم، سلطانیه و ماهنشان از مهم‌ترین عامل طلاق در این شهرستان‌ها بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *