به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ، به اطلاع هم استانی های محترم در استان زنجان می رساند با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و شاخص کیفی هوا در وضعیت خطرناک، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار شده و مصوبات زیر حاصل شد:

روز سه شنبه 3 خرداد ماه جاری کلیه مراکز آموزشی ( دانشگاهها، فنی و حرفه ای،مراکز علمی )تعطیل و امتحانات به روز دیگر موکول می گردد و از طریق روابط عمومی مراکز مذکور اطلاع رسانی می گردد.

فعالیت های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی، تعطیل است و امتحانات داخلی تمام دوره ها و همچنین هماهنگ پایه ششم لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا, فعالیت ادارات و دستگاه های دولتی به استثنای دستگاه های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانکها و خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز سه شنبه سوم خرداد تعطیل خواهد شد.

ماسک استاندارد توسط شهرداری به منظور نیروهای خدماتی و پاکبان ها توزیع شود.

تمامی برنامه ها,همایش ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه های اجرایی  اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

اقدامات عمرانی و راهسازی و فعالیت هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود در داخل شهر توسط شهرداری ها تعطیل شود.

تمامی فعالیت های ورزشی در فضای باز ممنوع است.

صدا و سیمای مرکز استان, نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کند.

اورژانس به صورت آماده باش در چند نقطه از شهر قرار گیرد.

فعالیت واحدهای دانه بندی و آسفالت در محدوده حریم شهرها در تاریخ 3 خرداد محدود شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر