پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ، محمدآدینه لو گفت : طی رصد و گشت‌زنی‌های مستمر انجام شده در فضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی شد که با ترفند تبلیغ و فروش انواع مختلف سلاح از قبیل (چاقو، پنجه بوکس، شوکر و اقلام دیگر) افراد را به درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینیگ) هدایت می‌کردند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی قربانیان اقدام به کلاهبرداری از انها می‌کردند، ضمن تشکیل پرونده، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان ارتکاب جرم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی خاطر‌نشان‌ کرد: با اقدامات فنی، شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی دو نفر از متهمان به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی و گرفتن دستور قضایی اکیپی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت آنها مراجعه کردند و با توقیف همه ادله‌های دیجیتالی نامبرده‌ها دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند‌.
آدینه‌لو ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه انجام شده متهمان منکر هرگونه ارتکاب خلافی شدند، ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اقرار کردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: متهمان در اظهارات خود بیان داشتند در شبکه اجتماعی تلگرام عضو بوده و با تبلیغ و فروش چاقو ، پنجه بوکس، شوکر و اقلام دیگر ضمن هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی «فیشینیگ»، پس از به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم حساب طعمه‌های خود اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کردند‌.

وی افزود: متهمان در اظهارات خود به برداشت غیرمجاز از حساب ۵۴ نفر با بیش از ۷۰۰ میلیون ریال ضمن استفاده از این شگرد اعتراف  و انگیزه خودشان را کسب منافع مالی بیان کردند.

آدینه‌لو با بیان اینکه حفظ و نگهداری کارت بانکی و اطلاعات آن یک ضرورت است، از کاربران خواست به هیچ‌ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه خرید و فروش این اقلام در فضای مجازی و حقیقی جرم است، افزود: اکثر قربانیان از طرح شکایت در این باره خودداری می‌کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق پلیس ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر