پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری صبح ابهر ، محمد اسلامی با سفر به استان زنجان از چند طرح در دست ساخت بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در برنامه نخست سفر، از طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین بازدید کرد.

اسلامی در این بازدید گفت: ۲هزار کیلومتر خط اصلی و دوم درحال ساخت است که طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین بخشی از آن است و بنا داریم با تامین اعتبار لازم تا پایان سال این مسیر به بهره برداری رسیده و ظرفیت ناوگان ریلی کشور افزایش ۱۰۰ درصدی یابد.

طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در دولت یازدهم است که برای اجرای آن ۲هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و مسیر ۱۷۲ کیلومتری واقع شده در استان زنجان ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

وزیر راه و شهرسازی سپس از کارخانه واگن سازی ایریکو در ابهر بازدید کرد و از خدمات تولیدی این واحد نمونه صنعتی قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم که اسلامی را در این سفر همراهی می‌کرد از واگذاری و بازسازی ۸۰ دستگاه واگن مسافربری شرکت‌های داخلی به شرکت ایریکو خبر داد.

وزیر راه و شهر سازی هم گفت: ما برای امسال ساخت ۲هزار واگن را هدفگذاری کرده ایم.

محمد اسلامی در سفر به استان زنجان که فتح الله حقیقی استاندار زنجان و حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام زنجان و نمایندگان استان در مجلس وی را همراهی می‌کردند ازطرح‌های حوزه راهسازی نیز بازدید کرد.

کمربندی قیدار و محور ارتباطی منجیل به رودبار طرح‌های مهم حوزه راهسازی در استان زنجان است که با تکمیل آنها ۶۰ کیلومتر به مجموع بزرگراه‌های استان افزوده می شود.

برنامه پایانی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان بازدید از سایت ۷۳ هکتاری اختصاص یافته برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر زنجان بود.

محمد اسلامی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نام نویسی کردند که تا به امروز ۹۳۶ هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه تکمیل کرده اند و نتیجه پالایش‌ها نشان می‌دهد ۳۴۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از پرداخت ودیعه مسکن از چهارم مرداد ماه خبر داد و افزود: کسانی که حقوق بگیر ثابت هستند و جمعیت خانواری آنها بیش از پنج نفر است می توانند برای دریافت کمک ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

در پایان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان، استاندار زنجان از همراهی اصحاب رسانه در طول سفر و انعکاس این رویداد و خبرهایی که سرانجام به نفع مردم خواهد بود قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر