رستم‌ خانی رئیس دادگستری شهرستان ابهر نشست خبری با خبرنگاران نشریات و خبرگزاری ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهید بهشتی و ۷۲ تن از شهدای قوه قضائیه اظهار داشت: برنامه های متعددی در هفته قوه قضائیه در شهرستان ابهر اجرا خواهد شود که از جمله آن ها می توان به غبارروبی قبور مطهرشهدا، دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی در پیش از خطبه های نمازجمعه، برگزاری جلسه شورای اداری قضائی، دیداربا، امام جمعه محترم، دیدار چهره به چهره با مردم، بازدیداز، واحدهای تولیدی، حضورقضات در زندان ازاشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: تلاش برای اجرای عدالت کاری بسیار دشوار است و ما تمام تلاشمان این است ضمن اجرای عدالت امنیت را نیز برقرار کنیم.

رئیس دادگستری ابهر تصریح کرد: آمار پرونده های ورودی دادگستری در مقایسه با سال گذشته طی ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۹ با کاهش ۱۹% درصدی همراه بوده است.

سید عباس جعفری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابهر در ادامه اظهار داشت: کارنامه دستگاه قضائی شهرستان ابهر در برخورد با جرائم درخشان است که همانا با تلاش شبانه روزی همکاران دستگاه قضایی ممکن بوده است.

وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: عوامل مختلفی در سطح جامعه باعث بروز جرم می شوند باید با آموزش عمومی، فرهنگ سازی و گسترش برنامه های فرهنگی از بروز آن جلوگیری کرد.

دادستان ابهراظهارداشت: برخورد دستگاه قضایی با پدیده زمین خواری و تجاوز به منافع عمومی قاطع و جدی است و با اقدامات پیشگرانه تلاش می کنیم از حقوق بیت المال صیانت کنیم که دراین خصوص با هیچ کسی تعارف نداشته و نخواهیم داشت

دادستان ابهر در ادامه افزود: اولویت های شورای پیشگیری از وقوع جرم شامل فعالیت های پیشگیرانه در زمینه های سرقت، انواع خشونت ها، اعتیاد به انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی، فضای مجازی و طلاق می باشد.

دادستان ابهر یا اشاره به جشن گلریزان در سال جاری تاکید کرد: مردم شهرستان ابهر در جشن امسال که به صورت فضای مجازی برگزار شد بیش از ۴۳۷ میلیون تومان به صورت نقدی کمک کردند.

سید عباس جعفری با اشاره به زندان ابهر و فعالیت آن در حوزه اشتغال تصریح کرد؛ تلاش می کنیم زندان ابهر به زندان صنعتی تبدیل شده و مجرمان در سطح شهرستان شناسنامه دار شوند.

دادستان ابهر افزود: دادگستری در شهرستان کارنامه خوبی دارد و اقدامات موثری در زمینه صلح و سازش، حفظ حقوق بیت المال، انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *