به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ شهرام قربانی مسئول آتش نشانی ابهر در مصاحبه با خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر گزارش تلفنی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ راس ساعت ۲۰ با مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی ابهر از مفقود شدن جوان ۱۵ساله ابهری در یکی از استخرهای کشاورزی باغات بیگیر ابهر خبر داد ، که اکیپ امداد و نجات این واحد سریعا به محل اعزام شدند.

و بلافاصله بعد از رسیدن به محل حادثه عملیات جستجو و نجات نوجوان ۱۵ساله شروع شد ، که بعد از دقایقی در استخری خاکی با پوشش پلاستیکی به عمق ۵متر و ابعاد حدودی ۳۰ در ۳۰ پیدا شد .

این نوجوان که به گفته حاضران در صحنه برای شنا کردن داخل استخر شده و با توجه به اینکه شنا کردن هم بلد بود ، متاسفانه غرق و جنازه فوت شده این نوجوان ابهری در زیر آب پیدا و تحویل فوریتهای پزشکی گردید.

شهرام قربانی مسئول آتش نشانی ابهر ضمن عرض تسلیت به خانواده این نوجوان، به نکات ایمنی برای خانوادها و کشاورزان گرامی اشاره ای کرد و از کشاورزان عزیز خواست اطراف استخرهای خود را حتما حصارکشی به ارتفاع ۲متر انجام دهند و با تابلو خطر ، شنا کردن اکیدا ممنوع و ارتفاع عمق استخر را حتما درج نمایند و نه تنها خودشان، بلکه از شنا کردن دیگران نیز در این محل‌ها جلوگیری کنند حتی اگر فرد شناگر ماهری باشد.

وی با بیان اینکه استخرهای خاکی با پوشش پلاستیکی به علت شیب تند و سطح صاف و لیزی که دارند ، محل بسیار خطرناکی برای شنا کردن هستند و همچنین جایی برای دست گرفتن هم وجود ندارد و باید توصیهای ایمنی را رعایت کنند و در اینگونه استخرها به هیچ عنوان شنا نکنند.

مسئول آتش نشانی ابهر خاطر نشان شد خانواده ها نیز به نوجوانان و جوانان خود گوش زد کنند که در استخر باغات و سدها و محل های ممنوعه شنا ، حتی اگر شناگر ماهری هستند ، به هیچ عنوان دست به این کار خطرناک نزنند و خانوادها را سیاه پوش و عزادار نکنند ،انشالله با رعایت نکات ایمنی دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *