پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

فرماندار ابهر گفت: دست دلالان باید از صنعت کفش هیدج کوتاه شود و در این مسیر نیاز به هماهنگی بین بخشی داریم.
zolghadr004

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از ایسنا ؛ احمد ذوالقدر پیش از ظهر امروز (۱۸ بهمن ماه ) در همایش صنعت کفش هیدج که در مجموعه لاله این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه رونق صنعت کفش در هیدج سبب شده که این شهر به یک شهر کاملا صنعتی تبدیل شود، اظهار کرد: برای حل مشکل این صنعت در  هیدج صنعت‌گران باید مطالبه‌گری از مسئولان داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع تامین زمین برای شهرک صنعتی تخصصی کفش هیدج، ادامه داد: تا به امروز با برگزاری جلسات متعدد استانی و کشوری برای حل مشکلات پیش روی این شهرک،  بسیاری از مجوزات اخذ شده است اما یک مشکل قضایی در این حوزه وجود دارد که پیگیر حل آن هستیم.

ذوالقدر با اشاره به اینکه پیگیر الحاق ۶۰ هکتار زمین دیگر نیز به شهرک کفش هیدج هستیم، ادامه داد: جلساتی هفته آینده در همین راستا برگزار خواهد شد و تولیدکنندگان باید بدانند که مشکلات کفش هیدج را رها نکرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه هر کلنگ‌زنی که طی یک‌سال گذشته انجام شده در برهه زمانی کمی به افتتاح رسیده مگر اینکه پروژه خیلی بزرگ باشد، اضافه کرد: هر چند پروژه‌های بسیار بزرگی در شهرستان وجود دارد اما از افتتاح ناقص پروژه‌ها در ایام‌الله دهه فجر جلوگیری کردیم.

فرماندار ابهر با اشاره به ساخت یکی از بزرگ‌ترین گلخانه‌های کشور در هیدج و پیگیری برای اخذ تسهیلات آن، اضافه کرد: چند پروژه بزرگ در شهرستان وجود دارد که با افتتاح آنها برای بخش زیادی از جوانان این شهرستان اشتغال ایجاد خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه موضوعی که در حوزه کفش هیدج باید جدی گرفته شود صادرات است که استارت آن زده شده است، اضافه کرد: پیگیر راه‌اندازی نمایندگی‌هایی در کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم.

وی با بیان اینکه باید این صنعت به جایی برسد که دست دلالان از آن کوتاه شود، خاطرنشان کرد: با استقرار نمایندگان کفش هیدج در نقاط مختلف کشور می‌توان یک حهش اساسی به این صنعت داد.

در ادامه این مراسم نیز مدیرعامل تعاونی کفش ماشینی هیدج با اشاره به برگزاری نمایشگاه کفش در هیدج، عنوان کرد: در این نمایشگاه ۵۷ شرکت از استان‌های مختلف کشور حضور دارند.

میثم جماعت با توضیح اینکه حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را تولیدکنندگان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۱۵ درصد از نمایشگاه شامل تامین‌کنندگان و ۱۵ درصد نیز بخش ماشین و خدمات هستند.

وی با اشاره به اینکه کفش سومین صنعت اشتغال‌زایی ایران است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه گامی رو به جلو در معرفی تولیدات کفش کشورمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر