مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در مراسم کلنگ زنی مجموعه موقوفه فرهنگی امام رضا(ع) در مساحت یک هزار متر مربع در شهرستان ابهر اظهار کرد: وقف سنت حسنه ای است که آثار و برکات بسیاری به همراه دارد.

حجت الاسلام مختار کرمی بر ضرورت استفاده از پتانسیل های استان در حوزه وقف خاطرنشان کرد: 2 هزار و 800 موقوفه در استان زنجان وجود دارد.

وی با یادآوری آثار وقف در حوزه خدمات اجتماعی ادامه داد: در روزهای کرونایی 300  میلیون تومان از عواید موقوفات برای تهیه بسته های غذایی و خرید مواد ضدعفونی هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این مجموعه به دنبال اجرای طرح‌های خیرخواهانه در کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی در استان است، تصریح کرد: برای همین باید نیات واقفین مرتبط با این موضوع باشد.

این مقام مسئول به چند طرح سرمایه گذاری در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: درخت کاری زیتون در شهرستان طارم یکی از این طرح هاست.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: با مشارکت دستگاه های مربوطه 52 واحد مسکونی برای نیازمندان از محل عواید موقوفات ساخته می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود 17 معدن در روستای خراسانلو که موقوفه هستند، اشاره کرد و گفت: چند روستای 6 دانگ موقوفه هم در استان وجود دارد.

به گفته وی، طرح دامپروری با 5 هزار راس گوسفند یکی از طرح های سرمایه گذاری است که به دلیل موقوفه بودن زمین‌ها، سرمایه‌گذار استقبال چندانی نداشت که در این زمینه نیازمند همکاری نمایندگان برای سرمایه‌گذاری هستیم.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ترویج سنت حسنه وقف تاکید کرد و گفت: وقف در بخش های مختلف فرهنگی منشاء برکات بسیار خواهد بود.

حسن شجایی با اشاره به اینکه وقف به حل مشکلات و آبادانی جامعه کمک می کند، تصریح کرد: وقف در ساماندهی امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و کالبدی جامعه نقش مهمی دارد.

به گفته این مقام مسئول، استفاده بهینه از منابع وقف به رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه منجر می شود.

وی ادامه داد: همه اموال دنیوی فانی هستند، اما کسی که وقف می‌کند، آن را جاودانه کرده و به سرای آخرت می‌فرستد و همین موجب ماندگاری نام واقف در تاریخ می شود.

مجموعه موقوفه فرهنگی امام رضا(ع) توسط قنبری یکی از واقفین شهرستان ابهر در مساحت یک هزار مترمربع و برای ساخت مجموعه فرهنگی و قرآنی وقف شده است که با حضور مسئولان کلنگ زنی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *