پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر در معرفی فرزانگان ابهر  ؛ اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، به پاس قدردانی از زنان اثرگذار در صد سالی که گذشت، اقدام به معرفی بدرالملوک امام در طرح «زنان نامدار قرن» کرد.

در بین اسامی این زنان نامدار، نام بدرالملوک امام؛ که پیشتر لقب مادر خیریه های ایران گرفته نیز به چشم می خورد، این مهربانوی ابهری که در سال ٩٦ مهمان همایش فرهنگی مهربانو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر بود.

۷۰ سال پیش با راه اندازی موسسه فرهنگی جوادی در قم کار خود را آغاز کرد و تا امروز ده‌ها موسسه خیریه را رهبری و هدایت کرده است.

 

 

در آستانه ورود به قرن جدید و در اسفند سال گذشته به صورت نمادین به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و همکاری سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با هدف زنده نگهداشتن نام و یاد زنان افتخارآفرین کشور و تجلیل از اثرگذاری این زنان و آغاز این پویش با حضور جمعی از زنان فعال اجتماعی و سیاسی در ذیل ویژه‌برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ شهرداری تهران ۱۰۰ اصله نهال همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی به نام ۱۰۰ زن نامدار قرن همچون خدیجه ثقفی، مرضیه حدیدچی، طاهره صفارزاده، توران میرهادی، سیمین دانشور، ایران درودی و بدرالملوک امام در بوستان پردیس بانوان منطقه ۱۵ تهران کاشته شد.

این اقدام در جهت به نمایش گذاردن ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای این زنان در حوزه‌های مختلف می باشد که بستری برای امیدآفرینی زنان ایرانی فراهم می‌سازد.

با چنین دیدگاهی اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران در راستای مأموریت‌های خود و به‌منظور قدردانی و تقدیر از این زنان بر آن شد در ادامه مسیر به معرفی زندگی نامه این زنان به زنان و دختران بپردازد.

بدرالملوک امام متولد سال ١٣٠٥ خورشیدی است.

او با توجه به فضای خانواده ای که در آن زندگی می کرد، شغل معلمی را انتخاب کرد و در کنار همسرش که او نیز معلم بود به تدریس پرداخت.

بدرالملوک امام مددکاری را از کودکی در کنار مادربزرگش آموخت و بیش از سه دهه مددکار اجتماعی بوده و به بیماران سرطانی و کودکان بی سرپرست کمک کرده است.

او در جوانی مدرسه جوادی قم را ساخت و در این راه از حلقه ازدواجش نیز گذشت تا بتواند در آن شاگردان بسیاری را تربیت و با قرآن آشنا کند.

بدرالملوک امام در میانسالی با حضور در تهران با حمایت های شهید رجایی ( وزیر آموزش و پرورش وقت) و با مشارکت اهالی محله کوی نصر، بانی ساخت مدرسه شهید فیاض بخش، شهید پاک نژاد، شهید امام موسی صدر شد و هم زمان به معلمان درس قرآن داد.

او پس از بازنشستگی همچنان آرام و قرار ندارد و به توصیه دکتر گلزاری شروع به گذراندن دوره های تفسیر قرآن کرده است.

او در دهه هفتاد به توصیه پزشک، به دلیل نامناسب بودن آب و هوای تهران ساکن مهرشهر کرج شد. اما ارتباطش با تهران قطع نشد و نخستین مرکز خیریه اش با نام “دارالکرام حضرت ابوالفضل (ع)” را دایر کرد و بعدها خیریه های دیگری با کمک او به نام های خیریه “مهر کوثر” در کرج و “سلوک پویا” در سعادت آباد شکل گرفت که اکنون صدها کودک تحت پوشش این مراکز هستند.

بدرالملوک امام با وجود کهولت سن و بیماری رئیس هیئت مدیره تمامی این مؤسسه های خیریه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر