پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ، توکل سلیمانی در جمع مردم خرمدره با اشاره به قرارگیری بسیاری از کارخانه‌ها در شمال این شهرستان، اظهار کرد: در راستای پایش این آلودگی‌ها تعداد پایش‌های کارشناسی در شهرستان به ۵۰ مورد در ماه رسیده و این پایش‌ها به صورت شبانه‌روزی و اغلب سرزده است.

وی با اشاره به اینکه رفع بوی نامطبوع کشت و صنعت از چند سال پیش تبدیل به یک آرزو برای مردم شهر خرمدره شده بود، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه شمال‌غرب کشور در حوزه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان هم‌زمان با دهه‌فجر در شهرستان خرمدره به بهره‌برداری خواهد رسید که با تحقق این امر، بوی نامطبوع کشت و صنعت خرمدره تا ۸۵ درصد کاهش خواهد یافت.

سلیمانی از نصب چهار مورد فیلترهای فوق‌پیشرفته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای گروه صنعتی سیلیس‌آرا خبر داد و یادآور شد: با نصب این فیلترها آلودگی غباری حاصل از این کارخانه به صورت صد درصدی کنترل می‌شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت کشتارگاه پرطلایی در بالادست شهر خرمدره، ادامه داد: بوی نامطبوع این کشتارگاه نیز به صورت شبانه‌روزی مردم و سایر مسافران عبوری را عذاب می‌داد که در راستای رفع این مشکل نیز تعداد بوسوزها از ۱ به ۳ افزایش یافته که بوی مشمئزکننده کشتارگاه را تا ۹۰ درصد کنترل می‌کند.

وی با اشاره به شکایت‌های زیاد صورت گرفته از پسماندهای پزشکی شهرستان، بیان کرد: از دو سال پیش تاکنون پسماندهای پزشکی به صورت صد درصد ساماندهی شده است تا جایی که می‌توان ادعا کرد هیچ مشکل خطرناکی در حوزه پسماندهای پزشکی با پایش‌های آنلاینی که صورت می‌گیرد، وجود ندارد.

سلیمانی با اشاره به آبیاری برخی از مزارع شهرستان با فاضلاب خام، ادامه داد: آبیاری مزارع با فاضلاب شهری و فاضلاب خام ضمن اینکه بیماری‌های صعب‌العلاج را در پی دارد، مخاطره‌آمیز و جرم است و متخلفان باید بدانند هیچ‌گونه اغماضی در این حوزه در صورت تخلف صورت نخواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به رهاسازی فاضلاب خام بیمارستان بوعلی در رودخانه و مشکلات ناشی از این امر، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته بزرگ‌ترین پکیج تصفیه‌خانه استان زنجان در خرمدره مستقر شده و هم‌اکنون در حال نصب است، این تصفیه‌خانه توانایی تصفیه آب تا حد آب خوردن را دارد.

سلیمانی با اشاره به اینکه برای اولین‌بار در تاریخ خرمدره با پیگیری شهردار و شورای شهر، شهرداری این شهر صاحب جایگاه دفع زباله شد، اظهار کرد: شهرداری خرمدره اقدام به خرید ۵ هکتار زمین کرده است که از این به بعد زباله‌ها به صورت اصولی و مکانیزه در جایگاه زباله دفع خواهد شد تا خطری برای آب و خاک خرمدره نداشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در طی چند سال اخیر شاهد رشد بی‌رویه صنعت چوب‌بری بدون مکان‌یابی و مجوز در شهرستان هستیم، عنوان کرد: دستگاه‌های مرتبط باید نظارت کافی بر چوب‌بری‌ها و پایانه‌های صادرات چوب که بدون مجوز در اطراف شهر خرمدره مستقر شدند، داشته و با متخلفان برخورد قانونی و لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر