پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل خبرگزاری خانه ملت، حسن شجاعی علی‌آبادی در نشست علنی امروز(چهارشنبه 18 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از حسن اعتماد مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه تشکر کرد و ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و امام شهدا، گفت: کشور ما امروز در شرایط خاصی به سر می‌برد و مردم عزیز گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، گرانی بیداد می‌کند و آسیب‌های اجتماعی زندگی مردم را دچار مشکلات مضاعف نموده است.

چرا دولت در ابتدای فرصت خدمت به ظرفیت و استعدادهای درونی توجه نکرد؟

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ریشه‌یابی این مشکلات مردم عزیز ایکاش شما هم در جلسات خصوصی و تخصصی با مسئولان اجرایی می‌بودید، ایکاش آنچه مسئولان اجرایی در جلسات خصوصی می‌گویند علنی هم می‌گفتند.

وی خطاب به مردم تصریح کرد: اگر دولت امید به غرب امید نمی‌بست و راه حل مشکلات را به جای درون در خارج نمی‌دید امروز گرفتار این مشکلات نمی‌بودیم، امروز و در انتهای این دولت آنچه در جلسات خصوصی برای حل معضلات می‌شنویم دقیقا آن چیزهایی است که ابتدای این دولت نفی می‌شد.

شجاعی علی‌آبادی یادآور شد: چرا دولت محترم در ابتدای فرصت خدمت با خیرخواهی دوستان به ظرفیت و استعدادهای درونی توجه نکرد تا امروز مجبور نباشد با جبر دشمن متوجه درون شود و راه به جایی نبرد. بله کسی که با اختیار مهر دوستان را نپذیرد با قهر دشمن مجبور به پذیرش خواهد شد.

وی خطاب به مردم، اظهار کرد: وضعیت امروز کشور محصول اعتماد عده‌ای به آمریکا است و راه‌حل اعتماد به درون و استعدادهای عظیم انسانی و طبیعی در داخل کشور و تعامل با دنیا است، همه باید اصلاح را از خود شروع کنند.

مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه مردم را امیدوار نموده است

شجاعی علی‌آبادی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه مردم را امیدوار نموده است، مجلس نیز با اصلاح خویش می‌تواند امید مضاعفی بیافریند، مجلس عصاره فضائیل ملت است، حاشیه‌سازی و بداخلاقی در شان مجلس نیست، متن معیشت مردم است، متن گرانی است، مجلس یازدهم نباید به حواشی بپردازد.

بخش مهمی از مشکلات جاری کشور محصول آموزش و پرورش است

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش موتور محرک و نرم افزار پیشرفت و توسعه کشور است، بخش مهمی از مشکلات جاری کشور محصول آموزش و پرورش است. فرهنگیان عزیز مشکل دارند و مسئولان وزارت آموزش و پرورش به این مشکلات اعتنای لازم را ندارند. چرا به فرهنگیان توجه لازم نمی‌شود؟ چرا به مطالبات بازنشستگان، سرباز معلم‌ها و حق‌التدریس‌ها، نهضتی‌ها و معلمان غیرانتفاعی توجه نمی‌شود و پاسخ اقناعی داده نمی‌شود. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه وضعیتی دارد؟ چرا فرهنگی‌ترین نهاد کشور یعنی آموزش و پرورش گرفتار انتصابات سیاسی است؟ آموزش و پرورش محل تاخت و تاز سیاسیون شده است، آیا می‌توان توقع حل مشکلات فرهنگیان و ارتقا تعلیم و تربیت را داشت؟

شجاعی علی‌آبادی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش زخم خورده است، فکری بکنید.

دولت فرصت یک ساله پیش رو را در جهت خدمت به مردم قرار دهد

وی تصریح کرد: دولت فرصت یک ساله پیش رو را در جهت خدمت به مردم قرار دهد. پروژه‌ها را جمع بندی کند. از هزینه تراشی برای دولت آینده پرهیز کند. دولت محترم باید در سال جهش تولید به داد تولید برسد. اگر به تولید کمک نمی‌کند لااقل چوب لای چرخ تولید نکند. اگر پنجره واحد واقعی ایجاد نمی‌کند، پنجره‌های پر تعداد و بی‌انتها نیافریند.

برخی از حامیان این دولت طلبکار نظام شده‌اند

شجاعی علی‌آبادی گفت: مردم و دولت بدانند این مجلس نه مجلس انتقام است نه مجلس انفعال. سوال از رییس جمهور نه به قصد مچ‌گیری، بلکه برای پاسخگو کردن دولتی است که هفت سال کشور را در اختیار داشته و اینک برخی از حامیان این دولت طلبکار نظام شده‌اند. سوال از رییس جمهور برای حمایت از دولت و تحرک‌آفرینی در آن است.

برگزاری آزمون نهضتی‌ها و کنکور باید به تعویق بیفتد

وی افزود: در شرایط کرونایی آزمون نهضتی‌ها می‌تواند به تاخیر بیفتد. کنکور نیز در این شرایط می‌تواند برای فرزندان این سرزمین خطرناک باشد. من از ستاد مقابله با کرونا درخواست دارم در این زمینه عنایت بیشتری داشته باشد.

تمام نمایندگان مجلس از حقوق مردم گچساران و باشت دفاع خواهند کرد

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اتفاقی که امروز در مجلس افتاد و خواهش می‌کنم همکاران نماینده به این جمله بنده دقت کنند، به هر حال امروز اعتبارنامه جناب آقای تاجگردون تایید نشد. بنده قضاوتی در مورد درستی یا غلطی آن ندارم اما از این تریبون می‌خواهم به مردم عزیز گچساران و باشت عرض کنم که درست که اعتبارنامه نماینده شما تایید نشد اما چنین نیست که شما در این مجلس نماینده‌ای نداشته باشید. امروز همه ما نماینده مردم عزیز گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هستیم. اگر تا دیروز یک نفر از حقوق شما دفاع می‌کرد، امروز بدانید همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده شما از حقوقتان به احسن وجه دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد حق شما تضییع شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر