به گزارش گروه حوادث پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از ایسنا اصغر جعفری‌روحی ، منطقه زنجان، اظهار کرد: علی‌رغم هشدارها و توصیه‌های ایمنی جهت عدم استفاده از تیوپ به علت خطرات ناشی از آن، شاهد اقدام به تیوپ‌سواری در مکان‌های غیراستاندارد، دامنه کوه‌ها و سراشیب‌های غیرایمن هستیم که در روز گذشته نیز منجر به مصدومیت 22 نفر و جان باختن یک نفر در پاپایی شد.

این مسئول ادامه داد: روز جمعه تعداد سه کد آمبولانس از پایگاه‌های صبا، اسفناج و کد دوم پاپایی جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به مصدومان احتمالی در محل پیست مستقر و آمبولانس‌های پایگاه‌های ایجرود، خیام، پاپایی و حلب نیز مصدومان ناشی از حوادث تیوب‌سواری را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند.

وی افزود: 13 نفر از حادثه‌دیدگان مرد و 9 نفر نیز زن بودند که 14 نفر از آن‌ها پس از اقدامات درمانی اورژانسی پیش‌بیمارستانی به مراکز درمانی آیت‌الله موسوی و ایثار ایجرود منتقل و تعداد 8 نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان و یا از انتقال به بیمارستان امتناع کردند.

جعفری‌روحی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌دیدگی‌ها مربوط به ناحیه سر و صورت بود، تصریح کرد: یکی از مصدومان نیز بر اثر شدت آسیب و ضربه وارده به سر دچار ایست قلبی و تنفسی شده و متاسفانه به علت شدت آسیب در دم جان سپرد. در بررسی اولیه این فرد حادثه‌دیده فاقد علایم حیاتی بود و پس از اقدامات اورژانسی پیش‌بیمارستانی و حین عملیات احیای قلبی ریوی به بیمارستان منتقل و فوت وی توسط پزشک تایید شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادثی نیاز به توجه والدین به فرزندان و کنترل تفریحات آن‌ها هستیم تا لحظاتی تفریح، سرگرمی و هیجان موجب یک عمر پشیمانی همراه با آسیب‌های جبران‌ناپذیر جسمانی و معلولیت نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *