به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ، علی‌اصغر پیوندی امروز با حضور در شهرستان ابهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت از روز ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که طرح مذکور در قالب دو بعد اجرا می‌شود تا مسافران و عموم شهروندان در همه نقاط کشور، از مسافرت و ایام تعطیلی خود لذت ببرند و با مشکل عدیده‌ای مواجه نشوند.

این مسئول با بیان این‌که طرح امداد و نجات مقرر که با فعال کردن ۱۴۲۱ پایگاه موقت و دائم و به‌کارگیری بالغ بر ۵۵۰۰ نیروی لجستیکی اجرایی می‌شود، ادامه داد: ۳۵۰۰ دستگاه خودروی آمبولانس، خودروی نجات و خودروی ترابری نیز در این طرح امدادرسانی خواهد کرد.

پیوندی همچنین گفت : همچنین تیم‌های واکنش سریع و تیم‌های توانای خواهران در همه کشور فعال خواهند بود.

وی افزود: در عین حال، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با فعال کردن ۱۲۲۶ پایگاه و خیمه نماز در مبادی ورودی و خروجی شهرها، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از جمله فضای دوست‌دار کودک و گشت‌های سحاب را اجرایی خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت : در واقع مقرر است که ۱۲ هزار نفر از دختران و پسران علاقه‌مند به صورت داوطلبانه در طرح نوروزی امسال حضور داشته باشند.

پیوندی تصریح کرد: امیدواریم که طرح امداد و نجات نوروزی امسال که با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود، شرایطی ایجاد کند که مردم در ایام تعطیلات از سفر خود لذت ببرند؛ چراکه در مجموع بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر کشور، اجرای این طرح را بر عهده دارند.

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر از همه تجهیزات خود را برای پیشبرد هر چه بهتر این طرح به کار گرفته است،

وی خاطرنشان کرد: امسال به خاطر افزایش تعداد روزهای تعطیل، لجستیک و ناوگان جمعیت نیز ۳ درصد افزایش یافته است تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتر و شایسته‌تری را به عموم مردم ارائه دهیم.

همچنین علی‌اصغر پیوندی در آیین افتتاح طرح امداد و نجات نوروزی، با تاکید بر این‌که طرح امداد نوروزی در تلاش است تا مشکلات و معضلات مسافران در هر نقطه از کشور را مرتفع کند، اظهار کرد: افتخار جمعیت هلال‌احمر، خدمت‌رسانی به مردم است و در هر صحنه‌ای تلاش می‌کند که کنار مردم باشد، هر چند صحنه‌ها دل‌خراش و نامطلوب باشد.

این مسئول با تاکید بر این‌که طرح مذکور، شرایطی را ایجاد می‌کند تا مردم با آسایش و رفاه بیشتری از تعطیلات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: طرح امداد نوروزی در دو بعد امداد و نجات و فرهنگی و اجتماعی، توسط سازمان جوانان و امداد و نجات دنبال می‌شود؛ در واقع نجات دادن جان یک انسان و کم کردن رنج و مشکلات مردم از افتخارات است.

وی افزود: استان زنجان نیز جزو استان‌های پرتردد است و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. از همین‌رو، امیدواریم با آمادگی سازمان جمعیت هلال‌احمر و دیگر ارگان‌های امدادرسان، شهروندان روزهای خوبی پیش رو داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، گفت: پایگاه امداد و نجات هوایی تا ۵ فروردین‌ماه از وجود بالگرد بهره‌مند و آماده خدمت‌رسانی به عموم هم‌وطنان است.

شهرام میرزایی ادامه داد: زنجان، شهر شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل است و امیدواریم که طی تعطیلات، خدمات بسیار بهینه و ارزشمندی را در قالب امداد و نجات نوروزی به عموم شهروندان و مسافران ارائه دهیم. در همین راستا، ۳۳ پایگاه جمعیت هلال‌احمر در طول طرح فعال خواهد بود که ۱۸ پایگاه امداد و نجات و ۱۵ پایگاه درمان مسافران نوروزی را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در مجموع ۲۲۰ نفر از جوانان در پایگاه سازمان جوانان حضور و مشارکت خواهند داشت و ۲۵۰ نفر از امدادگران و ۱۱۰ نفر از پرسنل نیز در حوزه امداد و نجات خدمت‌رسانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *