بهشت کبری

شهردار ابهر از ساخت آرامستان جدید ابهر خبر داد و گفت: این آرامستان در 20 هکتار ساخته می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ محمدرضا ذوالقدری‌ها بعد از ظهر  امروز در جریان بازدید از روند اجرایی عملیات احداث آرامستان جدید با اشاره به ممنوعیت توسعه آرامستان‌ها در داخل شهرها که باید در خارج از محدوده شهرها ایجاد شوند، اظهار کرد: به دلیل تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت کبری ابهر که به یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر ابهر تبدیل شده بود، آرامستان جدیدی در این شهر احداث می‌شود.

شهردار ابهر افزود: اقدامات متعددی برای مکان‌یابی آرامستان جدید صورت گرفت که این امر محقق و آرامستان جدید در فضایی خارج  از محدوده شهری و مطابق با مؤلفه‌های استاندارد جانمایی و احداث می‌شود.

 وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق شهرداری و شورای اسلامی شهر و مساعدت‌های فرماندار و مجموعه فرمانداری و روسای ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و سایر مسؤولین شهرستانی این طرح در زمینی به وسعت بیش از 20 هکتار در کیلومتر 3 و نیم جاده ازناب از بهشت کبری واقع در اراضی روستای جندحسین از اراضی ملی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری‌ها از تخصیص اعتبار 5 میلیارد ریالی شهرداری در سال 97 برای فاز نخست این پروژه خبر داد و گفت : پی‌کنی اطراف زمین و دیوارکشی محوطه در حدود دو کیلومتر از اقداماتی است که در فاز اول اجرایی شده است.

شهردار ابهر در ادامه از در دست اقدام بودن طراحی آرامستان جدید در جاده ازناب خبر داد و گفت: این طرح شامل دفتر اداری آرامستان، پارکینگ عمومی؛ باغ گل محمدی؛  قطعه بندی قبور از جمله شهدا، علما، هنرمندان، ورزشکاران، خانوادگی و … فضای بازی برای کودکان، سرویس‌های بهداشتی، غسالخانه، فروشگاه‌هایی از جمله سنگ فروشی‌، گل فروشی‌، سوپر مارکت، ایجاد فضای سبز، ایجاد فضایی برای برگزاری مراسمات تدفین در هر بلوک، احداث فضایی برای برگزاری نماز میت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طراحی میدان و المان در مجموعه، احداث ساختمان خدماتی و نگهبانی آرامستان، ایجاد سایبان و طراحی مسیرهای پیاده روی بعد از پارک وسیله نقلیه و هدایت به محل قبور و ایجاد فضای پارک وسایل نقلیه در کنار هر بلوک برای دسترسی آسان به محل قبور است.

ذوالفقاری‌ها در ادامه به بحث ایاب و ذهاب آرامستان جدیدالاحداث در جاده ازناب نیز اشاره  کرد و افزود: شهروندان نگران ایاب و ذهاب در این  مسیر نباشند چراکه  با توجه به وجود بیمارستان الغدیر و فوریت‌های پزشکی و مجموعه‌های دیگر و همچنین استقرار آرامستان جدید در این مسیر، تمهیدات لازم برای رفت و آمد مردم در نظر گرفته خواهد شد که در این باره مردم با مشکل مواجه نشده و دسترسی آسان به وسایل نقلیه داشته باشند.

وی از حمایت‌های ویژه مسؤولین کشوری‌، استانی و شهرستانی به ویژه مردم فهیم و قدر شناس شهر تشکر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با خدمت صادقانه و بی‌منت بر مردم شریف ابهر، جوابگوی این حمایت‌های معنوی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *