پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دار هر صبح

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
موتور-داخل-پارک
این روزها موتورسیکلت‌ها در معابر، پیاده‌روها و به خصوص پارکهای شهر قانون را زیر چرخ‌های خود له کرده و آرامش و آسایش را از شهروندان سلب کردهاند، اما به راستی راهکار کشیدن ترمز این همه بی‌قانونی چیست؟

در زندگی امروز گذراندن ساعاتی همراه خانواده در پارک‌ها سبب آرامش و آسایش افراد است تا خانواده‌ها از اوقات فراغت بهره خوبی را ببرند به خصوص در گرمای تابستان که شهروندان تمایل بیشتری دارند ساعاتی از روز را به دور از گرما و آلودگی هوا به تفریح بگذرانند.

پارک‌ها و فضای سبز شهری بهترین مکان برای این نیاز مردم است، اما مدت‌ها است با ورود موتورسیکلت ها به پارک‌ها و نادیده گرفتن حقوق شهروندان و زیرپا گذاشتن قانون ، موتورسیکلت‌های خود را به داخل پارک برده و امنیت و آرامش افراد را به مخاطره می‌اندازند.

 

پیام های خانواده هایی که برای ما ارسال شده است :

 

مادری میگفت : هر روز با فرزندانم به پارک میآیم ، اما احساس امنیت و آرامش ندارم چون هر لحظه امکان برخورد فرزندانم با موتورسیکلت های داخل پارک هست .

 

فردی میگفت : موتورسواران از هر سمت و سویی که نگاه کنید وارد پارک‌های شهر می‌شوند، حتی از بعضی محل‌ها که موانعی ایجاد شده نیز به کمک همراهان خود موتور را بلند کرده و از موانع عبور می دهند.

 

مادری دیگر نیز این گونه پیام برای ما ارسال کرده : چشمهایمان را ببندیم و یک پارک را تجسم کنیم، تصویری که در ذهنمان به نمایش درمی آید چگونه است؟ مکانی سرسبز،پر از گل و گیاه با صدا پرندگان و بازی بچه ها آری صدای بازی و خنده بچه ها هر وقت پارک را در ذهنمان تصور میکنیم، بچه ها را از این تصویر جدا نمیبینیم. پارک باید مکانی امن و پر آرامش برای بچه های ما باشد اما متاسفانه وقتی قدم در پارک میگذاریم، این تصویر ذهنی ما پاره پاره میشود. در ورودی پارک،راهی برای ورود یک مادر همراه با کالسکه نیست،و مادران مجبورند کالسکه را از رویِ موانعی که برای عدمِ ورود موتورسواران گذاشته شده بلند کنند. اما این موانع اصلا مانع ورود موتوسواران نیستند چرا که وقتی قدم در پارک میگذاریم با گذرِ گاه و بیگاه موتورسواران،آرامش به هم میخورد. مادران مجبورند در پارک هم دستِ فرزندان خود را محکم بگیرند ،چون هر لحظه ممکن است کسی با موتور از کنارشان رد شود. این تصویرِ نادرست از پارکِ ماست از یکی از بزرگ ترین و زیباترین پارکها که طبیعت زیبایی دارد و حیف است که با حضورِ موتورسواران از این زیبایی کاسته شود.
فردی دیگر گفت : گفت: گاه مشاهده می‌شود چند جوان سوار بر یک موتور بدون هدف در محوطه پارک چرخ می‌خورند و با گاز دادن و بلند کردن صدای موتور، تحمل ماندن خانواده‌ها را در پارک می‌گیرند.

 

فردی دیگر گفت : پارک محل رفت و آمد کودکان و نوجوانان و خانواده‌هاست، می‌خواهیم دقایقی را با خیالی آسوده وقت بگذرانیم اما مدام باید حواسمان باشد که نکند موتورسواری به بچه‌ها برخورد کند و یا سالمندان ما را با مشکل مواجه کند. از طرف دیگر آلودگی صوتی و گرد و غباری که ایجاد می‌کنند نیز دردسر ساز است.

 

فردی دیگر گفت : حتما که نباید اتفاقی بیفتد تا چاره‌ای پیدا کنیم، کسی با فعالیت موتوروسوارها مخالف نیست بهرحال آنها هم زندگی دارند و باید به زندگی‌شان برسند اما حرف ما این است که بعضی مکان‌ها حضور موتورسیکلت‌ها باعث مزاحمت و حتی ایجاد خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار