پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

امیر هوشنگ نوری‌ آرا شهردار خرم‌دره از اجرای طرح بازگشایی و نخاله‌برداری مسیر رودخانه قوری‌ چای حد فاصل پل جانبازان تا جاده ترانزیت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر امیرهوشنگ نوری‌آرا امروز گفت در حال حاضر اقدامات متعددی توسط شهرداری خرم‌دره در حال انجام است که هدف از آن رفاه حال شهروندان است.

شهردار خرم‌دره از اجرای طرح بازگشایی و نخاله‌برداری مسیر رودخانه قوری‌ چای خبر داد و گفت: این اقدام در حد فاصل پل جانبازان تا جاده ترانزیت به طول یک هزار و 200 متر و مساحت 4.5 هکتار توسط نیروهای تلاشگر واحد موتوری شهرداری در حال انجام است.

وی با اشاره به آزادسازی تصرفات صورت پذیرفته توسط کشاورزان، از متولیان این امر که امور منابع آب شهرستان خرم‌دره، راهداری و شورای اسلامی شهر خرم‌دره تقدیر کرد.

نوری‌آرا همچنین به اجرای طرح حذف ترون‌های رفیوژ وسط خیابان‌ها توسط شهرداری خرم‌دره برای نخستین بار در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: این کار برای صرفه جویی در مصرف آب، روان‌سازی ترافیک در راستای افزایش دید رانندگان و عابران پیاده، خارج شدن از حالت یکنواختی و ایجاد طرح‌های جدید به همت واحد فضای سبز در حال اجراست که امیدواریم شهروندان در این باره شهرداری خرم‌دره را همراهی کنند.

آغاز عملیات هرس زمستانه در خرم‌دره

وی در ادامه از آغاز عملیات هرس زمستانه درختان خیابان مدرس خبر داد و گفت: عملیات هرس و پیرایش درختان از ضروری‌ترین و مهم‌ترین اقدامات نگهداری فضای سبز است.

نوری‌آرا افزود: با توجه به فرا رسیدن نوبت هرس زمستانه، اکیپ فضای سبز شهرداری نیر برنامه هرس درختان را با نظارت و رعایت نکات فنی لازم با هدف محدود کردن رشد، جوان ساختن درختان مسن و حذف شاخه‌های مزاحم آغاز کرده است.

شهردار خرم‌دره هرس زمستانه درختان با هدف همکاری با اداره برق برای محدود کردن رشد و کوتاه ساختن ارتفاع درختان مزاحم در مسیر شبکه‌های برق را در سطح شهر عنوان کرد و افزود: این برنامه تا پاکسازی کامل ادامه دارد.

وی ادامه داد: انجام عملیات هرس موجب کاهش آفات و بیماری، افزایش طول عمر درختان، ارائه خدمات کم و موثر، نیاز آبی کم و حجم سبزینگی زیبا و متناسب با نوع و سن درختان می‌شود.

نوری آرا همچنین از انجام عملیات تسطیح و آماده‌سازی بستر کاشت برای توسعه سرانه فضای سبز شهری و ایجاد چشم‌انداز زیبا در سیمای شهر خبر داد و با تأکید بر اهمیت زیباسازی فضاهای شهری و ایجاد آرامش بصری، تصریح کرد: توسعه و گسترش فضاهای سبز شهری با هدف تلطیف هوا و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان و تأمین رفاه حال آنها و نیز پذیرایی شایسته از گردشگران صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر