به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از ایسنا ؛ کوروش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی مدارس و دغدغه کادر بهداشت و درمان از این موضوع، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۹۶ مدرسه در شهرستان ابهر فعال بوده و ۱۰۶ مدرسه در مقطع ابتدایی است.

وی با اشاره به پنج بخش مورد تاکید برای فعالیت مدارس، عنوان کرد: این آیتم‌ها شامل تعداد مناسب دانش‌آموزان در کلاس‌ها استفاده از ماسک توسط معلمان دانش‌آموزان و کارکنان در زمان حضور در مدارس، جلوگیری از برگزاری مراسم صبحگاهی، جلوگیری از همزمانی رفت و آمد دانش‌آموزان و دفع پسماندهای بهداشتی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با تاکید بر اینکه استاندارد تعیین شده برای حضور دانش‌آموزان در کلاس زیر ۱۵ نفر است، ادامه داد: بازدید شبکه بهداشت و درمان از مدارس طی روزهای اخیر به‌صورت مداوم انجام می‌شود که در این بازدیدها برخی از مدارس متاسفانه نمره قبولی نگرفتند.

این مسئول با اشاره به برخی از آیتم‌هایی ارزیابی‌های انجام شده از مدارس در ایام کرونا، افزود: از مهم‌ترین این بخش‌ها می‌توان به استفاده از ماسک توسط معلم و دانش‌آموزان، جلوگیری از همزمانی رفت و آمد دانش‌آموزان و ازدحام در ساعت ورود و خروج و جلوگیری از برگزاری مراسم‌صبحگاهی اشاره کرد.

شعبانی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به پسماندهایی که در مدارس این روزها تولید می‌شود، بیان کرد: آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده و سطل‌های مخصوص برای این قبیل پسماندها در مدارس در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش آمار کرونا، ادامه داد: باید اهتمام بیشتری در زمینه آموزش‌های غیر حضوری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون در شهرستان بستری کرونایی ناشی از برگزاری کنکور سراسری نداشتیم، بیان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد بیماران در بیمارستان‌های شهرستان به علت تعطیلات محرم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت جامعه با دانش‌آموزان سر و کار دارد، یادآور شد: دانش‌آموزان می‌توانند ناقل بیماری بوده و آن را به سایر افراد جامعه منتقل کنند، لذا آموزش فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید مورد توجه جدی خانواده‌ها قرار گیرد.

کوروش شعبانی با تاکید بر اینکه با توجه به شواهد موجود و پیش‌بینی‌های انجام شده آمار کرونا در مهرماه افزایشی خواهد بود، خاطرنشان کرد: مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید تعطیل شوند زیرا نباید با جان مردم بازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *