به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از سایت وزارت فرهنگ و ارشاد ؛ در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند شهید سید مرتضی آوینی، انجمن خوشنویسان ابهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در “نهمین دوره همایش کتابت قرآن حکیم” اقدام به برپایی نمایشگاه گروهی خوشنویسی قرآنی با حضور هنرمندان و اعضای انجمن خوشنویسان ابهر نمود .

در آئین افتتاحیه این نمایشگاه صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر، عطوفی رئیس انجمن، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، نجفلی مسئول دفتر نماینده شهرستان و هنرمندان پیشکسوت و اعضای انجمن حضور داشتند.

رئیس انجمن خوشنویسان ابهر در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه بهار مهربانی گفت: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته و فراخوان منتشر شده به اعضای انجمن خوشنویسان در خصوص شرکت در نهمین دوره همایش کتابت قرآن حکیم و ارسال آثار برای نمایشگاه گروهی، این دوره نیز با همراهی قابل تحسین هنرمندان خوشنویس ابهر مواجه شد و در مهلت تعیین شده آثار فاخری با محتوای کتابت شده سوره و آیات قرآن و یا ترجمه سوره و آیات به انتخاب خود هنرمند به دفتر انجمن ارسال شد.

محسن عطوفی با اشاره به حضور استاد داود نیکنام رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان سراسر کشور در این همایش قرآنی گفت: علاوه بر حضور استاد داود نیکنام به عنوان مدرس در کارگاه آموزشی خوشنویسی “بهار مهربانی”، اثر نفیسی از ایشان به خط نستعلیق در کنار آثار هنرمندان در نمایشگاه ارائه شد و در مجموع 27 اثر با خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث از 22 هنرمند در نمایشگاه ارائه شد.

هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه داود نیکنام، محسن عطوفی، حسین بختیاری، علی ملک، حمید مجیدی، موسی نوروزی، ایلناز نوروزی، سولماز نوروزی، اسماعیل حسنی، رحیم دودانگه، اصغر شهبازی، یداله بختیاری، محمد نوروزخانی، فرشاد جعفری، محمد نقی بهرامی فرد، امیرحسین شیخی، ابوالفضل جباری، غلامرضا حسینخانی، سمیه شکری، محمد عسگری، علی صفری، محمد رضا عطوفی بودند.

پس از افتتاح و بازدید از نمایشگاه، مسئولین حاضر در برنامه از هنرمندان شرکت کننده در “نهمین همایش کتابت قرآن حکیم” با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر