اسلام هراسی واسلام ستیزی در غرب پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یک رویه عادی تبدیل شده و خصوصا در سالهای اخیر وبا پیروزی های محور مقاومت نیز تشدید شده است
حجت الاسلام والمسلمین سعید مرادپور امام جمعه ابهر

خطیب جمعه شهر ابهر نسبت به آتش زدن قرآن در مقابل سفارتخانه ترکیه در سوئد واکنش نشان دادند و بیان کردند آتش زدن کتاب الهی آن هم با چراغ سبز پلیس این کشور تجاوز آشکار به حقوق اولیه انسانها ونادیده گرفتن احساسات وعقاید میلیونها انسان مسلمان است،

وی گفت : غرب در حالی به بهانه مفهوم تهی آزادی بیان مجوز چنین جسارتهای را میدهد که قبلا در مورد انتشار عکس ونام شهید والا مقام سردار سلیمانی بشدت آن را سانسور وصفحات حاوی آن را حذف میکرد در حالی توهین به عقاید مسلمانان توهین میشود که سوال در مور هولکاست در غرب ممنوع و رژه گارودی به خاطر آن زندانی وشکنجه میشود

امام جمعه ابهر گفت: تجربه ثابت کرده غرب هرگاه با بحرانهای داخلی ویا پیروزی های مسلمانان مواجهه شده با این نوع کارها فرافکنی کرده وذهن مخاطبین خود را متوجه مسایل این چنینی میکند،ما نمازگزاران جمعه توهین به عقاید و مقدسات دیگران را محکوم نموده وخواستار برخورد جدی با توهین کنندگان می باشیم حجت الاسلام والمسلمین مرادپور به بیان اهداف سفر هیئت روس به‌تهران پرداختند همانگونه که از ترکیب اقتصادی هیئت روسی مشخص است برنامه اصلی سفر بر محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری برنامه‌ریزی شده است.

ایران و روسیه در سه دهه گذشته تلاش کرده‌اند تا روابط اقتصادی دوجانبه را تقویت کنند و این روابط پس از شروع جنگ اوکراین، بیش از پیش در اولویت قرار گرفته است و در این مدت مقامات دو کشور دیدارهای گسترده‌ای را برای تحکیم روابط در پایتختها انجام داده‌اند.

ایشان فرمودند تهران و مسکو راهبرد «نگاه به‌شرق» را در راس سیاست خارجی خود قرار داده‌اند و در صدند تا تعاملات خود را با متحدان شرقی افزایش دهند و آنها را جایگزین کشورهای غربی بکنند،با امضای قراردادهای جدید و راه‌اندازی کریدورهای ریلی و آبی، پیش‌بینی می‌شود که سطح معاملات تجاری بین دو کشور تا دو سال آینده به‌۸ میلیارد دلار برسد.

خطیب جمعه ابراز داشتند حتی بر اساس توافقاتی که چند ماه پیش در تهران به‌امضای مقامات دو کشور رسید، سقف ۴۰ میلیارد دلاری هم برای تعاملات دوجانبه در آینده درنظر گرفته شده است،راهگذرهایی که تحریم‌ها را دور می‌زنند راهگذر شمال-جنوب که برای بیست سال نیمه‌تمام رها شده بود و پس از بحران اوکراین راه‌اندازی شد می‌تواند در افزایش همکاری‌های دو کشور راهگشا باشد.

این کریدور که از شمال غربی روسیه تا اقیانوس هند امتداد دارد، یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم در جهان به‌شمار می‌رود که برای کشورهای تحت تحریم کمک شایانی خواهد کرد که بدون مداخله غربیها، کالاهای خود را به‌سایر کشورها صادر کنند.

حجت الاسلام مرادپور در مورد ایجاد راهگذر ۳۰۰۰کیلومتری فرمودند این مسیرهای ترانزیتی در آینده نقش مهمی در تقویت مناسبات تهران و مسکو خواهد داشت و حتی برای کشورهای منطقه هم مسیرهای مناسبی هستند.

باتوجه به‌بحران ثبات در غرب آسیا و ناامن شدن مسیرهای دریایی به‌ویژه در دریای سرخ، کریدورهای ایران و روسیه جایگزین مناسبی برای جابجایی کالاها در منطقه خواهند بود و مسیر جدیدالتأسیس هم قرار است جایگزین مسیر کانال سوئز شود.

امام جمعه شهر ابهر به چهارشنبه ۱۲ بهمن روز بازگشت امام خمینی(ره) به ایران در سال ۱۳۵۷ وآغاز جشنهای دهه فجر پرداخته و با اشاره به سخنان امام خامنه ای در بیانیه گام دوم، به اهمیت انقلاب وحفظ ارزشهای آن پرداختند .

خطیب جمعه شهر ابهر بیان داشتند اینکه انقلاب بعد از چهل وچهار سال به ارزشهای خود پایبند است ودر آرمانهای آن وشعارهایش تغییر حاصل نشده،نشانه درستی راه وایستادگی مردم دانستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *